پدر شهید حیدر سلیمیان به دیدار فرزند خود شتافت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان گفت: پدر شهید معلم، حیدر سلیمیان روز گذشته در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهرداد حسن پور با اشاره به جایگاه خانواده شهدا اظهار کرد: خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس با الگوپذیری از قیام اباعبدالله حسین(ع) با بصیرتی مثال زدنی در طول هشت سال دفاع مقدس فرزندان خود را به جبهه های حق علیه باطل اعزام کردند و پس از آن نیز با ایستادگی نشان دادند هیچگاه از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی کوتاه نخواهند آمد.

وی افزود:از دست دادن فرزند بسیار سخت است اما خانواده‌های شهدا فرزندان را خود را پرورش دادند و در نهایت در مسیر حفظ انقلاب و اسلام ناب محمدی آنان را تقدیم کردند و این مسئله کار بسیار بزرگی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان تصریح کرد: خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس میراث داران انقلاب اسلامی و سرمایه های معنوی کشور هستند و از دست دادن آنها بسیار سخت و جان فرساست.

وی ادامه داد: حاج محمد علی سلیمیان ریزی پدر بزرگوار شهید معلم از جمله پدرانی بود که در زمان جنگ تحمیلی برای رضایت خداوند متعال از فرزند برومند خود گذشت و او را به جبهه های حق علیه باطل اعزام کرد تا حافظ اسلام ناب محمدی و خاک میهن اسلامی باشد.

حسن پور اضافه کرد: حاج محمد علی سلیمیان ریزی صبح روز گذشته در سن ۸۸ سالگی به دلیل کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.

وی عنوان کرد: شهید حیدر سلیمیان درسال ۱۳۴۱  دیده به جهان گشود، با آغاز راهپیمایی ها و اعتصابات در مدارس، وی از جمله شرکت کنندگان در تظاهرات بود و پس از پیروزی انقلاب با تشکیل بسیج مستضعفین، جزء اولین افرادی بود که به این نهاد انقلابی پیوست. شهید حیدر سلیمیان پس از اخذ دیپلم تدریس در مناطق محروم را در پیش گرفت و در سال ۶۳ مسئولیت امور تربیتی منطقه پاپی سپید دشت را به عهده گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: این شهید والامقام در سال ۶۱ به جبهه اعزام شد و درعملیات منطقه قصرشیرین شرکت داشت و درسال ۶۲ و ۶۳ نیز مجدداً به جبهه اعزام شد. 

وی یادآور شد:شهید حیدر سلیمیان در عملیات فکه مجروح شد و در نهایت در عملیات کربلای ۵ بر اثر اصابت تیر مستقیم به درجه عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس سال ها در عملیات تفحص شناسایی و در زادگاهش زرین شهر به خاک سپرده شد.

گفتنی است پیکر پدر شهید حیدر سلیمیان امروز _شنبه ۱۱ آبان ماه_ ساعت ۱۱ در زرین شهر تشییع و در قطعه ایثارگران به خاک سپرده خواهد شد.

کد خبر 395228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    2 0
    خداوند رحمت کند همه شهدا را چه شهدای هشت سال دفاع مقدس وچه شهدای مدافع حرم ازخصوصیات مهم شهید حیدرسلیمیان متانت وصفای نفس بود ایشان جوانی مودب ومومن وازخانواده ای مذهبی بودند مردم شهر دورود لرستان خانواده سلیمیان را بسیار دوست داشتند ودارند فرزندان این مرحوم هرکدامشان یک خصوصیات منحصر به فرد دارند انشالله که خداوند روح این عزیز سفرکرده را با ارباب بی کفنش اباعبدالله الحسین ع محشور گرداند