برای شادی زنان و مردان هر کاری لازم است، انجام شود

خطیب نماز جمعه اصفهان گفت: شرایط برای بانوان فراهم شود تا در پارک‌های مخصوص خود حضور یافنه و با رعایت اخلاق همچون مردان به شادی و ورزش بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدتقی رهبر ظهر امروز در خطبه‌های نمار جمعه اصفهان اظهار کرد: دشمنان عقاید جوانان را با فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای هدف گرفته‌اند تا دین این مردم را از آنان بگیرند اما زنان مسلمان ما نجیب‌تر از آن هستند که با بی بند و باری عده‌ای که روسری از سر خود می‌اندازند، اعتقاد خود را ازدست بدهند.

وی با بیان اینکه چهل سال است شب و روز دشمن برای تخریب نظام و دین تلاش کرده اما مردم همچنان در صحنه هستند، افزود: اگر خادمان کشور زحمت نمی‌کشیدند اکنون ایران مثل سوریه بود و امنیتی وجود نداشت که زنان رانندگی کنند و شب‌ها هر کجا که بخواهند بروند؛ کشور ما از تمام کشورهای دنیا در این خصوص شرایط بهتری دارد.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به درپیش بودن روز فرهنگ عمومی از همه دستگاه‌ها دعوت کرد برای حاکمیت اخلاق، اسلام و حقیقت در جامعه کوشش کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای شادی و سلامت مردان و زنان هرکاری لازم است انجام شود اما شادی کردن با گناه کردن متفاوت است؛ شرایط برای بانوان فراهم شود تا در پارک‌های مخصوص خود حضور یافته و با رعایت اخلاق همچون مردان به شادی و ورزش بپردازند.

امروزه استکبار جهانی شکست خورده است

رهبر با اشاره به اینکه برای مقابله با دشمن کار حسینی لازم است که همان ایستادگی در برابر اقدامات پوشالی دشمن خواهد بود، تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال‌های آغازین انقلاب توسط دانشجوهای خط امام در شرایطی رخ داد که کسی حق مقابله با آمریکا را نداشت اما این فتح به گفته امام راحل(ره) از اصل انقلاب مهم‌تر بود زیرا دست مستکبران را کوتاه کرد و به همین دلیل روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت.

وی با قدردانی از سپاه پاسداران برای مقابله با توطئه‌های اخیر آمریکا، ادامه داد: امروزه خوشبختانه استکبار جهانی که راس آن آمریکاست در اوضاع داخلی و سیاست خارجی خود شکست خورده‌اند؛ آنها در ایران راه به جایی نبردند و امروز فتنه خود را در عراق و لبنان برپا کرده‌اند اما بازهم شکست خواهند خورد.

رهبر خاطرنشان کرد: مردم و انقلاب روز به روز در اعتلا هستند و فشارهای اقتصادی نیز بی تاثیر خواهد بود؛ مگر مشرکان سه سال در شعب ابی طالب، پیامبر(ص) را محاصره نکردند؟

لزوم توجه به شفافیت اقتصادی

وی برای رفع تبعیض در جامعه، خدمت به مردم و مبارزه با فساد را تنها راه موجود دانست و افزود: حقوق‌ها و هزینه مهمانی‌ها و مسافرت مدیران باید مشخص شود زیرا اصلی ترین راه پیشگیری از فساد شفاف سازی نظام اقتصادی کشور است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند باید به مواضع حق بصیرت و علم داشته و دغدغه‌ای جز خدمت به مردم در آنان نباشد، اظهار کرد: رای مردم را با پول و هزینه‌های هنگفت انتخاباتی نمی‌توان خرید و امیدوارم انتخابات آزادانه و عاقلانه‌ای درپیش باشد و مردم نیز به اصلح رای بدهند.

به مدیریت علوی توجه ویژه شود

وی با اشاره به اینکه روزهای آغازین ماه ربیع‌الاول مصادف است با ایام مصیبت حضرت زهرا(س) ، اضافه کرد: امیرالمومنین(ع) نقطه آغاز سال قمری را از اول ربیع‌الاول که هجرت پیامبر(ص) بود قرار دادند اما بنی امیه آغاز سال را بر همان اول محرم گذاشت تا در روزهای اندوه اهلبیت مردم به شادی بپردازند.

رهبر با تاکید بر مهجور ماندن نهج‌البلاغه در برخی ادارات، گفت: درس مدیریت علوی به منافع چه کسی ضرر می‌زند که برخی ادارات از انجام آن سر باز می‌زنند؟ از ادارات گرفته تا حوزه‌های علمیه همه باید در گسترش این امر تلاش کنند.

کد خبر 395164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.