اشتغال پایدار دانشجویان در پرتو توسعه استارتاپ‌های دانشگاهی

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری نهادهای صنفی و دستگاه‌های دولتی، یک ظرفیت استارتاپی برای دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ایجاد و در زمینه اشتغال پایدار برای دانشجویان کمک کنیم.

پیام نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات کشور ظرفیت اشتغالزایی بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: فعالیت کاری و اشتغالزایی در بخش‌های مختلف حوزه فناوری اطلاعات کشور به صورت بکر و دست‌نخورده باقی مانده است.

وی افزود: از مزیت‌های اصلی برای توسعه این فضا و تسهیلگری برای فعالان آن میزان اشتغالزایی زیاد بخش‌های این حوزه و وجود نداشتن آلودگی‌های زیست محیطی در روند کاری چرخه استارتاپی آن است با این وجود سرمایه‌گذاری برای آغاز کار یک بخش جدید در این زمینه گاها بسیار کم است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، رابطه استارتاپ‌ها با فضای کسب و کار امروزی دنیا را نزدیک و صمیمانه دانست و تصریح کرد: افزایش میزان دانش‌بنیان بودن کسب و کار ها در این حوزه، تعداد رقیب‌ها و سختی رقابت را کاهش می‌دهد و بی‌شک دانشگاه‌ها می‌توانند با عمق‌بخشیدن بستر فضای کاری استارتاپ‌ها، به ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه کمک کنند.

نجفی اضافه کرد: در صورتی که ایده‌های یک کسب و کار دانش‌محور عمیق نباشد، اشتغال ایجاد شده توسط این استارتاپ، پایدار نخواهد بود و فضای رقابتی و مشارکتی، شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها را از جایگاه اصلی خود خارج خواهد کرد و دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان یک بازوی دانشی در این فضا کمک کنند.

وی ادامه داد: تشکیل شرکت‌های استارتاپی توسط دانشجویان و دانشگاه‌ها یک اتفاق اشتغالزای دانش‌محور است و باید در اولویت همه مراکز علمی همچون دانشگاه‌ها باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه فعالیت در حوزه استارتاپی کشور را آغاز کرده و به دنبال بهره از بستر های فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف است، تصریح کرد: سعی می‌کنیم با تسهیلگری سطح علمی، برنامه‌نویسی و نرم افزاری دانشجویان را برای ورود به فضای استارتاپی کشور ارتقا دهیم و به همین دلیل با برخی از دستگاه‌های دولتی و انجمن صنفی رایانه‌ای مذاکراتی را آغاز کرده‌ایم.

کد خبر 395131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.