در مدیریت پسماند، شاگرد اول کلاس تنبل‌ها هستیم

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با وجود اینکه مشهد مقدس در زمینه مدیریت پسماند در بین کلانشهرها پیشرو است اما براساس شاخص‌ها همچنان از سطح ایده‌آل فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حاجیان شهری صبح امروز (پنجشنبه) در نشست حق بر محیط زیست با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در حوزه محیط زیست یاری کننده مدیریت شهری اظهار کرد: فرهنگ‌سازی بدون خواست و مشارکت مردمی کارساز نخواهد بود و لازم است راهکاری برای افزایش مشارکت مردمی در مدیریت شهری پیدا کرد.

وی افزود: به عنوان نمونه مدیریت پسماندها از معضلات جدی شهر مشهد است که در صورت جلب مشارکت مردمی می‌توان این معضل را به راحتی حل کرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: با وجود اینکه مشهد مقدس در زمینه مدیریت پسماند در بین کلانشهرها پیشرو است اما براساس شاخص‌ها همچنان از سطح ایده‌آل فاصله داریم و به نوعی شاگرد اول کلاس تنبل‌ها هستیم، 

منشور حقوق شهرنشینی، گامی برای زیست‌پذیری مشهد

همچنین محسن حسینی پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست گفت: زیست پذیری شهر از مهمترین اولویت‌ها در شورای شهر و مدیریت شهر بوده و در منشور حقوق شهرنشینی مشهد نیز مورد توجه قرار گرفته‌ است

وی افزود: منشور حقوق شهرنشینی پس از یک کار علمی نسبتا عمیق در سال جاری رونمایی شد و اولین سند با این موضوع در کلانشهرهای کشور است.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: در منشور حقوق شهرنشینی حدود ۱۲ بند مرتبط با محیط زیست است که در ۹ بند تکالیف مدیریت شهری و در مابقی بندها تکالیف شهروندان مشخص شده است.

کد خبر 395096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.