کاهش ۴۲ درصدی حوادث شهری در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با تلاش، همکاری و هماهنگی نهادهای مختلف، حوادث شهری در استان اصفهان ۴۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه‌فروش در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: قانون جدید مدیریت بحران در ۲۶ ماده و ۳۲ تبصره به تمامی دستگاهها ابلاغ شده است که در قانون جدید، نام ستاد هماهنگی مدیریت بحران را به ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران تغییر داده است و بر سه محور پیشگیری از بحران، هماهنگی و فرماندهی بحران و علیات های پاسخ به بحران تاکید و اشاره دارد.

وی گفت: همه مدیران عضو این ستاد باید قانون ابلاغی را مطالعه و مسلط باشند و در صورت بروز بحران و عدم انجام وظایف طبق قانون باید پاسخگوی خسارات ناشی از بحران باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان در مدیریت بحران جانشین تهران و معین هشت استان در کشور است که در فروردین امسال خدمات و فعالیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف در استان‌های سیل زده انجام داده است.

وی گفت: با توجه به بارندگی‌های پیش بینی شده در آبان و آذر طی ۱۰ روز آینده باید مسیر و مسیل‌های آب در شهرستان بازدید شود و علاوه بر باز کردن مسیل ها، سیل بندها را تقویت و نخاله‌ها در این راه‌ها جمع‌آوری شود.

شیشه فروش افزود: طرح هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی، تامین و تجهیز سایت اسکان اضطراری، تکمیل و به‌روزرسانی بانک اطلاعاتی از وضعیت شهرستان و مدیران عضو ستاد، افزایش آموزش پیشگیری و مقابله با بحران و ایمن سازی جاده‌ها اقداماتی است که باید به آن توجه شود.

در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در شهرستان پنج نقطه حادثه خیز در زمینه سیل داریم که بازدید از آنها انجام شده است.

اسفندیار تاجمیری از شبکه فرسوده فاضلاب، خطر های ۱۰ کیلومتر نهایی آزاد راه شاهین شهر به اصفهان از جمله گاردریل ها و راه های دسترسی آن و آلودگی و خشکسالی هوا در شاهین شهر به عنوان مهمترین مشکل های بحرانی در شاهین شهر نام برد.

کد خبر 395053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.