برگزاری جشنواره زعفران به توسعه گردشگری کمک می‌کند

نطنز- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: دومین جشنواره زعفران منطقه طرقرود نطنز با رویکرد گردشگری برگزار می شود.

حسین یزدانمهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز  با بیان اینکه منطقه تاریخی طرقرود جاذبه های تاریخی و طبیعی چون قلعه، بافت و خانه های تاریخی، مسجد جامع و دریاچه های فصلی را در خود جای داده است، اظهار کرد: این منطقه از نظر کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و انواع میوه ها و گیاهان مختلف در آن برداشت می شود که از مهمترین محصول آن می توان به زعفران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیش از یک تُن زعفران در منطقه طرقرود برداشت می شود، گفت: شهرستان نطنز در برداشت این محصول رتبه اول را در کل استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نطنز با اشاره به برگزاری جشنواره زعفران، ادامه داد: برای دومین سال متوالی با همت مردم زحمتکش منطقه در روزهای نهم و دهم آبان ماه جشنواره زعفران با رویکرد گردشگری در این شهر برگزار می شود.

وی افزود: در حاشیه برگزاری جشنواره زعفران؛ غرفه هایی نیز به منظور معرفی این منطقه و همچنین معرفی و عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی برپا خواهد شد.

یزدانمهر طرقرود را یکی از نقاط مهم و حائز اهمیت در شهرستان نطنز دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه هایی در توسعه گردشگری این منطقه بسیار اهمیت دارد.

کد خبر 395022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.