برگزاری نخستین مسابقه طراحی مد و لباس اصفهان

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرش ایران سپهر گفت: مسابقه زنده طراحی و دوخت لباس مفهومی، پاییز امسال برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرش امامی امروز _چهارشنبه ۸ آبان ماه_ در نشست خبری نخستین مسابقه زنده طراحی مد و لباس اصفهان، اظهارکرد: دغدغه ما در حوزه مد لباس اصفهان این بود که فکر جدیدی داشته باشیم و بتوانیم آن را به صورت عملی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امروزه در جنگ تمدنی به سرمیبریم و در حوزه های نظامی، فرهنگی، سیاسی و دینی در خاورمیانه درگیر هستیم، ادامه داد: در جنگ به همت نیروهای نظامی تاکنون پیروز میدان بوده ایم اما در جنگ فرهنگی، نیاز به بحث دارد.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرش ایران سپهر با اشاره به تمدن پنج هزار ساله ایران گفت: طبق بیانیه گام دوم رهبرانقلاب (تولیدمحتوا برای توانمند سازی) با استخراج از منابع فرهنگی، ذخایر معنوی ،فلسفه قوی، ذخایر شعر و معماری، تپه سیلک که ۷هزارسال قدمت دارد و فلسفه اشراق میتوان تمدن غنی بسازیم. مد مفهومی ریشه در فرهنگ خودمان دارد چگونه می توانیم شعر داشته باشیم، اما در مد، لباس مانتو و برند ملی و همچنین برند شهری نداریم؟

امامی گفت:در همه جای دنیا همانند پاکستان، اندونزی، کشورهای عربی و آفریقایی لباس ملی دارند. در مرکز علمی آموزشی فرش ایران سپهر هدفمان این بود که مفهومی از برند ملی را استخراج کنیم.

وی افزود: ارتباط با مد مفهومی در فلسفه اشراق است، همان گونه که از رسیدن به نور در معماری اسلامی از فلسفه اشراق استفاده شده، باید در طراحی استفاده کنیم و این کم کاری ما در صدساله اخیر است؛ باید  باتوجه به ذخایر غنی مفهوم مد را استخراج و در معرض استفاده تولیدکنندگان قرار دهیم.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی فرش ایران سپهر ادامه داد: در کشور جشنواره های متعددی در خصوص مد و لباس برگزار شده است که ادامه نداشته است، اما در این جشنواره ما میتوانیم محتوا سازی کنیم چراکه حوزه تمدن پارس حوزه تمدنی خاورمیانه است.

امامی با اشاره به اینکه برای طراحی در لباس ها باید از موضوع های آزادگی، قیام، انتظار و رهایی استفاده کرد، گفت: ۳۰۰ سال پیش طرح های لباس ما قابل صادر بوده و اکنون نیز مناطق بسیاری را پوشش می دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای ما در تولید محتوا برگزاری مسابقه است، ادامه داد: هفته های گذشته در خانه مشیر الملک با موضوع عاشورا نمایشگاهی برپاشد. همچنین مسابقه زنده طراحی و دوخت لباس مفهومی، پاییز امسال برای نخستین بار در کشور در این مرکز برگزار می‌شود.

کد خبر 394973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.