بررسی دقیق  گوشی شیائومی"Mi ۹T Pro"

طراحی چشم‌نواز، نمایشگر کاملاً بدون حاشیه، دوربین سه‌گانه و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵، "می ۹‌تی پرو" را به یکی از رقبای اصلی وان‌پلاس ۷ تبدیل کرده است.

به گزارش ایمنا، این گوشی هوشمند با ویژگی‌هایی همچون نمایشگر تمام‌صفحه‌ AMOLED، پردازنده‌ توانمند اسنپدراگون ۷۳۰، دوربین سه‌گانه‌ اتکاپذیر، شارژدهی عالی و برچسب قیمت باورنکردنی ۳۰۰ یورویی، یکی از بهترین محصولات بازار رقابتی محسوب می‌شود. می ۹‌تی از بسیاری جنبه‌ها محصول قدرتمندی است و به‌ سختی می‌توان ایرادی به آن گرفت؛ بنابراین چینی‌ها در نسخه‌ پرچم‌دار این گوشی هوشمند، تغییرات شگرفی ایجاد نکرده و صرفاً پردازنده را به مدل بالاتر اسنپدراگون ۸۵۵ ارتقا داده‌اند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر مشخصات این گوشی پر طرفدار می‌پردازیم:

طراحی

با باز کردن جعبه‌ گوشی Mi ۹T Pro، نمایشگر آن پیش از هر چیز دیگر خودنمایی می‌کند که صرف‌نظر از یک نوار باریک چند میلی‌متری (۳.۸ میلی‌متر)، هیچ حاشیه‌، بریدگی یا حفره‌ای در سطح خود ندارد. این گوشی صدای مخاطب را از طریق اسپیکر به گوش کاربر می‌رساند که درون شکاف باریکی بین نمایشگر و فریم فلزی جای گرفته است. حسگر نور محیطی دستگاه نیز زیر صفحه‌نمایش و دور از دید کاربر قرار دارد.

صفحه نمایش

صفحه‌نمایش AMOLED می ۹تی پرو، ۸۶.۱ درصد از نمای جلویی را در اختیار دارد؛ اما ابعاد ۶.۳۹ اینچی آن باعث می‌شود تا چندان ارگونومیک نباشد. چنین نمایشگری به ‌لطف رهایی از هرگونه عامل مزاحم، Mi ۹T Pro را به دستگاهی ایده‌آل برای تماشای ویدئو، فیلم یا هر محتوای بصری دیگری تبدیل می‌کند. پوشش ۲.۵D گوریلا گلس ۵ نیز از صفحه ‌نمایش دستگاه محافظت می‌کند. برخلاف پرچم‌داران گران‌قیمتی همچون گلکسی اس ۱۰، نمایشگر می ۹تی پرو به ‌صورت مستقیم با فریم فلزی دستگاه تماس ندشته و نواری پلاستیکی دور تا دور نمایشگر دیده می‌شود.

حسگر اثر انگشت

زیر نمایشگر می ۹‌تی پرو، کمی بالاتر از پورت شارژ، حسگر اثر انگشت اپتیکال گوشی قرار دارد که براساس ادعای چینی‌ها، مساحت سطح آن نسبت به گذشته دو برابر شده است. همچنین میزان داده‌ دریافتی آن ۴۰ درصد افزایش یافته و مدت‌زمان لازم برای ثبت اطلاعات اثر انگشت، ۲۵ درصد بیشتر شده است. زمانی که انگشت و یا سطح نمایشگر، خیس یا کثیف نباشد و کاربر انگشت خود را به‌ خوبی و با فشار کافی روی صفحه‌ نمایش قرار دهد، فرایند احراز هویت، در کسری از ثانیه و با موفقیت انجام خواهد شد.

دوربین سلفی

مهندسان شیائومی برای دستیابی به طراحی کاملاً بدون حاشیه، دوربین سلفی می ۹تی پرو را به ‌شکل مکانیزم موتوری و جهنده، در دل فریم جا داده‌اند. بنابراین با لمس آیکن جابه‌جایی بین دوربین پشتی و جلویی در نرم‌افزار دوربین، مکانیزم پاپ‌آپ دوربین سلفی به ‌آرامی بالا می‌آید. حین بالاآمدن دوربین سلفی، در دو طرف آن چراغی به‌رنگ قرمز یا به‌ رنگ آبی روشن می‌شود.

نرم‌افزار و رابط کاربری

شیائومی می ۹تی پرو به‌ صورت پیش‌فرض با رابط کاربری MIUI ۱۰ عرضه می‌شود. غول چینی دنیای فناوری پس از سال‌ها توسعه‌ی MIUI، درکنار ارائه‌ سرعت مناسب ناوبری، قابلیت و امکانات مناسبی نیز دراختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران می ۹‌تی و می ۹‌تی پرو به‌ زودی امکان تجربه‌کردن MIUI ۱۱ را نیز خواهند داشت. باتری لیتیوم پلیمری چهار هزار میلی‌آمپر ساعتی نیز  وظیفه‌ تأمین انرژی موردنیاز Mi ۹T Pro را برعهده دارد که شارژدهی رضایت‌بخشی را برای کاربران فراهم می‌کند.

منبع زومیت

کد خبر 394942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.