یک کریمی‌قدوسی و این همه ادعای تکذیب شده

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

روایت صادق زیباکلام از پشت پرده مخالفت جبهه پایداری و تندروها با تصویب اف‌ای‌تی‌اف

صادق زیبا کلام نقش تندروها و جبهه پایداری را در ایجاد مانع بر سر راه تصویب اف‌ای‌تی‌اف پررنگ دانست و گفت: اگر شما از بیرون به این ماجرا نگاه کنید متوجه یک نکته شگفت انگیز خواهید شد مبنی بر این که تمام اعضا جبهه پایداری و همه تندروها بشدت مخالف این لایحه هستند. که البته آنها دلایل خود را دارند، اما بیش از این که دلایل آنها اقتصادی و تجاری و حقوقی باشد، دلایل سیاسی پشت آن نهفته است. این تحلیلگر مسایل سیاسی افزود: بنابراین وقتی که راجع به مسایل اقتصادی و تجاری که ارتباط دهنده و تاثیرگذار در روابط بین الملی کشور ما است، یک نگاه صرف سیاسی و یک نگاه ایدئولوژیک تعیین‌کننده می‌شود، متاسفانه خیلی پای منطق و قانون وسط نخواهد آمد. وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تندروها فقط ژست انقلابی می‌گیرد، گفت: متاسفانه تندروها ژست‌ها و گام های انقلابی برمی‌دارند، اما حاضر نیستند پای لرز خربزه‌ای که می‌خورند بنشینند. پس فردا که به واسطه عدم تصویب اف‌ای‌تی‌اف وضع اقتصادی ایران خرابتر و وضع تجاری ایران بدتر می‌شود و رکود و بیکاری افزایش پیدا می‌کند در آن زمان همین تندروها انگشت اتهام را به سمت اقای روحانی و دولت او نشانه می‌روند و می‌گویند این در نتیجه سیاست‌های شما و در نتیجه مدیریت مدیران شما بوده است.

انتقاد صریح لاریجانی از حرف‌های نیشگویانه برخی سیاسیون

علی لاریجانی در آیین افتتاح فاز دوم مجتمع فولاد کویر دامغان اظهار کرد: باید همه در ضروریات کشور هم داستان شده و بدانیم در چه شرایطی چه حرفی می‌زنیم. وی با اذعان به این‌که «هیچ چیز مهمتر از همبستگی ملی نیست»، افزود: اختلاف نظر در همه کشورها وجود دارد اما این اختلاف در سلیقه و حرف‌ها و گفت‌وگوها چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه‌های فکری و فرهنگی نباید به‌گونه‌ای باشد که به همبستگی ملی آسیب بزند. حرف‌های نیشگویانه نزنیم. وی با بیان این‌که «هدف‌گذاری دشمن روشن است»، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال فلج کردن اقتصادی و مایوس کردن سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در ایران است و رد همه این واقعیات را می‌توان در سخنان وزیر خارجه آمریکا و برنامه‌ریزی‌های وزارت خزانه‌داری این کشور دید. رئیس مجلس شورای اسلامی به شرایط اقتصادی امروز اشاره و تصریح کرد: اگرچه امروز دوران سختی را می‌گذرانیم اما این دوره، دوره گذرایی است و باید با استفاده از این دوره به سمتی حرکت کنیم که تاب‌آوری اقتصادمان را بیشتر و زمینه را برای حضور مردم فراهم‌تر کنیم. وی ادامه داد: کشور ما از نظر خصم بیرونی با مشکلاتی روبه‌رو است و از همین رو است که آن‌ها در پی فلج کردن اقتصاد ما هستند. وی هم‌چنین با بیان این‌که «در این شرایط باید از تولیدکننده حمایت خاص کرد»، گفت: دشمن در پی این است که به اقتصاد و تولید ما لطمه بزند؛ لذا همه باید دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم که این اتفاق بیفتد. لاریجانی با بیان این‌که «مجلس کوشیده اختیارات بیشتری به استان‌ها بدهد»، گفت: انتظار می‌رود که اگر واحدی مشکل سرمایه در گردش دارد بانک‌ها ورود کنند، نمایندگان، استاندار و مدیران استانی بکوشند که مشکل تولیدکننده را به هر نحوی حل کنند. وی با بیان این‌که «نباید به بهانه فساد کارخانه‌ها را تعطیل کرد»، گفت: متخلف باید برابر قانون مجازات شود اما نباید به بهانه مقابله با فساد کارخانه‌ها را تعطیل کرد؛ چراکه با خوابیدن هر کارخانه هزار خانواده با مشکل روبه‌رو می‌شود. وی با بیان این‌که «در این شرایط هیچ چیز مهمتر از چرخیدن چرخ تولید نیست»، اضافه کرد: در این شرایط دشوار اقتصادی هیچ چیزی مهمتر از این نیست که کارگران ما در آخر ماه حقوق داشته باشند.

توقیف فیلم در حال اکران، جامعه را متاثر می‌کند

طیبه سیاوشی در خصوص توقیف فیلم خانه پدری اظهار کرد: این فیلم پیشتر سابقه توقیف چندین ساله دارد، بحث توقیف فیلم در کشور ما موضوع بسیار متفاوت با سینماهای جهان دارد؛ چراکه در کشور ما هنگامی که یک فیلم به اکران عمومی درمی‌آید معمولا تمام مجوزها را دریافت کرده و سپس در پرده سینما اکران می‌شود اما پس از اکران شدن از پرده سینما برداشته شود جامعه را متاثر می‌کند. وی افزود: همیشه در خصوص علت این موضوع سوال و چرایی وجود دارد. مسائل فنی، جوانب امنیتی و یا موازین خانوادگی هیچ کدام به عنوان علت توقیف در جامعه مطرح نمی‌شود و فقط فیلم توقیف شده و از پرده سینما پایین می‌آید. این موضوع باعث می‌شود افرادی اینگونه برداشت کنند که این برخوردها سلیقه‌ای است. یعنی چهارچوب مشخصی ندارد؛ چراکه در یک چهارچوب مشخص قبل از این‌که یک فیلم اکران شود می‌توان جلوی آن را گرفت. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: این فیلم سابقه توقیف دارد به همین دلیل وزارت ارشاد و سازمان سینمایی این توجه را داشته‌اند که برای اکران آن از دستگاه‌های مختلف استعلام لازم را گرفته و اقدامات لازم را انجام دهند تا این فیلم مشکلی نداشته باشد و بر پرده سینما اکران شود. حتی یکی از جنبه‌های خوب این فیلم این بود که این فیلم محدودیت سنی را رعایت کرده، این موضوع خود برای مخاطب موضوعی قابل قبول است. حال فارغ از ارزیابی کیفی این فیلم باید توجه کنیم که این فیلم همه مجوزها را دریافت کرده، اکران شده، عده‌ای از مخاطبین آن را دیده‌اند اما دوباره با دستور قوه قضائیه توقیف می‌شود اما این موضوع چه چیزی را تغییر می‌دهد. این فیلم باید دوباره برای بار دیگر وارد چرخه رفع توقیف شود.

 ادعا های تکذیب شده کریم قدوسی

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم، هر چه در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در حاشیه بود با رای نیاوردن بسیاری از همفکرانش از جبهه پایداری در انتخابات ادعای تکذیب شده مجلس دهم، توانسته یک‌تنه در متن حاشیه‌ها و ادعاهایی قرار گیرد که هر روز علیه یک مسئول به خصوص در میان اهالی دولت مطرح می‌شود. روزی با ادعای مدیران دوتابعیتی، روزی با ادعای مکالمه روحانی با مأمور سرویس اطلاعات انگلیس (ام. آی. ۶) و حالا پس از دستگیری روح‌الله زم با ادعاهای هر روزه درباره کشف ارتباط وابستگان به روحانی و وزرایش با آمدنیوز! نگاهی به ادعاهای کریمی‌قدوسی در روزهای اخیر شاید به خوبی نشان دهنده خطی که این نماینده مجلس دنبال می‌کند، باشد. ادعاهایی که بیشتر در صفحه توئیتر وی مطرح می‌شوند و شایعاتی را ایجاد می‌کنند، اما برای هیچ کدامشان به همان اهالی توئیتر سندی ارائه نمی‌شود. کریمی‌قدوسی یک‌شنبه ۵ آبان در توئیتر نوشت: «پرونده دستگیری رابط‌های آمدنیوز و کانال‌های ضدامنیتی تلگرام در سال‌های۹۵ و ۹۶ و نقش بعضی از مدیران دولتی و وزرا به فرموده جناب اژه‌ای سخنگوی وقت، در اختیار قوه‌قضاییه می‌باشد.»

کد خبر 394819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.