۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
فیلم خانه پدری توقیف شد

سازمان سینمایی در حالی خبر رسمی توقف اکران فیلم «خانه پدری» را اعلام کرد که پیش‌تر معاون نظارت و ارزشیابی این سازمان تاکید کرده بود، پای مجوز صادرشده برای این فیلم می‌ایستند، اما در نهایت با ورود دادستانی فیلم توقیف شد.

به گزارش ایمنا، روابط عمومی سازمان سینمایی در خبری کوتاه اعلام کرد: با ابلاغ دستور قضایی بازپرس شعبه ۱۶ دادسرای فرهنگ و رسانه تهران به سازمان سینمایی، اکران فیلم «خانه پدری» متوقف شد.

همچنین صفحه فروش این فیلم از سایت سینماتیکت حذف شده است.

فیلم خانه پدری فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری محصول سال ۱۳۸۹ ایران است.

این فیلم که در دی ۱۳۹۳ اکران آن آغاز شده بود به دلیل وجود یک صحنه خشن با مشکلاتی در اکران روبرو و در روز اول اکران عمومی از پرده پایین کشیده شد. اما پس از پنج سال فیلم خانه پدری با اصلاحاتی جزئی و با رده‌بندی سنی بالای ۱۵ سال در تاریخ ۱ آبان ۱۳۹۸ مجدداً در سینماهای ایران اکران شد که در نهایت به دلیل مخالفت تندروها و برخی از منتقدین این فیلم امروز بار دیگر توقیف شد. 

این فیلم که قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اوایل حکومت رضا شاه) تا ۱۳۷۹ روایت می‌کند با بازیگرانی همچون متین کتکی، مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و… در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده‌است. 

داستان فیلم روایت یک خانواده است که دختر خانواده به واسطه سوءظن رابطه نامشروع با جوانی از سوی پدر و برادرش در زیرزمین کشته و چال می‌شود و این شروع یک داستان پر پیچ و خم در سه دوره زمانی است.

مخالفان و منتقدین این فیلم ، بر این عقیده هستند که این فیلم تصویری خشن و نادرست از ایران و فرهنگ ایرانی نشان  می‌دهد. این درحالی است که بسیاری معتقد هستند که این سنت و فرهنگ تا همین حالا هم در برخی از خانواده‌ها و شهرهای ایران وجود دارد و باعث مرگ دختران کشورمان می‌شود.

این فیلم به دلیل یک صحنه خشونت‌آمیز  سال‌ها مورد بحث بود. در چند روز گذشته با محدودیت سنی و در تعداد سینماهای محدودی به نمایش درآمد.

کد خبر 394792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.