۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
رهبر داعش کشته شده است

شبکه الجزیره قطر از کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش خبر داد و مجله خبری نیوزویک مدعی شد که البغدادی خودش را منفجر کرده است.

به گزارش ایمنا، رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند که ارتش ایالات متحده آمریکا عملیاتی را بر علیه ابوبکر البغدادی، رهبر داعش انجام داده است. البته هنوز به صورت رسمی این ادعا تایید نشده است.

کاخ سفید گفته است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک "بیانیه بسیار مهم" را امروز اعلام خواهد کرد، اما اطلاعات و جزییات بیشتری اعلام نکرده است. آقای ترامپ، نیز در توییتی نوشت که "یک اتفاق خیلی بزرگ همین الان بوقوع پیوست".

برخی مقامات رسمی آمریکا که نام آنها توسط رسانه‌های این کشور منتشر نشده، گفته‌اند که نیروهای ارتش این کشور روز شنبه در شمال غربی سوریه به محل اقامت ابوبکر البغدادی حمله کرده‌اند.

نشریه نیوزویک نوشته است که این حمله توسط نیروهای عملیات ویژه و پس از دریافت "اطلاعات قابل اتکا" انجام شده است.

مقامات آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که چنین عملیاتی صورت پذیرفته، اما خبرهای منتشر شده در خصوص کشته شدن البغدادی را تایید نکردند.

در گذشته نیز خبرهایی مبنی بر کشته شدن رهبر داعش منتشر شده بود. کاخ سفید تاکنون در مورد انجام این عملیات و یا نتیجه آن چیزی را تایید نکرده است. قرار است ترامپ ساعت یک ظهر به وقت لندن صحبت کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 394670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.