افزایش ۴برابری بازدید گردشگران چینی از جاذبه‌های تاریخی اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان امروز از افزایش چهار برابری بازدید گردشگران کشور چین از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان پس از حذف لزوم اخذ روادید ویژه شهروندان چینی برای ورود به ایران خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی اصفهان، فریدون الهیاری، اظهار کرد: با توجه به تدابیر صورت گرفته برای حذف لزوم اخذ روادید سفر شهروندان کشور چین به ایران که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران و با تلاش‌های وزارت میراث‌فرهنگی انجام شد، با رشد ورود گردشگران چینی به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان مواجه شده‌ایم.

وی ادامه داد: آمارها حاکی است که از ابتدای سال جاری تا انتهای مهرماه بیش از ۸هزار نفر گردشگر چینی از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان بازدید به عمل آورده‌اند. این در حالی است که فقط در مهرماه سال جاری بیش از ۲۸۰۰نفر گردشگر چینی وارد جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان شده‌اند.

الهیاری تصریح کرد: مقایسه آمارها نشان می دهد که طی سال گذشته و حتی همزمان با ایام تعطیلات سال جدید چینی (در بهمن ماه ۱۳۹۷)، صرفا ۱۷۰۰ گردشگر چینی از جاذبه‌های اصفهان بازدید کرده بودند.

وی افزود: بازدید گردشگران خارجی از سایر ملیت‌ها از جاذبه‌های استان اصفهان نیز بر خلاف برخی پیش‌بینی‌ها نه تنها در سال ۱۳۹۸ کاهش نداشته بلکه با رشدی معادل هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان همچنین در رابطه با سیاست‌های جدید اداره کل میراث‌فرهنگی استان در باب توسعه کیفی گردشگری خارجی خاطرنشان کرد: سیاست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، پس از تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، تلاش در راستای بازاریابی برای کشورهای جدید هدف گردشگری از یک‌سو و افزایش ماندگاری گردشگران خارجی در استان اصفهان از سوی دیگر متمرکز شده است.

کد خبر 394624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.