اهداء دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده به اداره کل زندان های استان

شهردار اصفهان گفت: دو دستگاه اتوبوس با صرف هزینه‌ای معادل ۳۰۰ میلیون تومان بازسازی شده، تحویل اداره کل زندان‌های استان شد تا شاهد بهترین امکانات برای کسانی که قرار است فقط آزادی نداشته باشند، باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز –شنبه چهارم آبان ماه ۹۸- در آیین اهداء دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده به اداره کل زندان‌های استان اصفهان اظهار کرد: امروز فرصتی ایجاد شد که در راستای افزایش همکاری‌ها بین شهرداری اصفهان و اداره کل زندان‌های استان اصفهان دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده مورد نیاز زندان آماده و با حضور مدیرکل زندان های استان و سایر مسئولان تحویل داده شود.

وی تصریح کرد: معتقدیم باید بتوانیم در تعامل بین شهرداری و مسئولان زندان تسهیلات بیشتری فراهم و در نتیجه آن حقوق بیشتر زندانیان تامین شود.

شهردار اصفهان با اشاره به همکاری متقابل اداره کل زندان‌های استان با شهرداری اصفهان، ادامه داد: در مواقعی از سال همچون ایام نوروز نیروهای انسانی مورد نیاز شهرداری برای رنگ‌آمیزی جداول و سایر امور از بین زندانیان جرایم غیرعمد تامین می‌شود و این اقدامات فرصتی در اختیار دو دستگاه در راستای زیست‌پذیرتر شدن شهر و تامین حقوق بیشتر مردم خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: این همکاری‌ها بیش از پیش تداوم پیدا کند تا نتیجه آن متوجه تمام شهروندان شود.

نوروزی با اشاره به ارزش ریالی اتوبوس های اهدایی به اداره کل زندان ها اظهار کرد: برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس بازسازی شده جهت استفاده اداره کل زندان‌ها، حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به هزینه های بازسازی اتوبوس‌ها، گفت: هزینه‌های بازسازی هر دستگاه اتوبوس به قطعات مورد نیاز آن بستگی دارد، به عنوان مثال اگر اتوبوس به کولر نیاز داشته باشد، نصب کولر برای هر اتوبوس ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: معتقدیم باید اقدامات بهتری در تعامل با اداره کل زندان‌های استان انجام شود تا شاهد بهترین امکانات برای کسانی که قراراست فقط آزادی نداشته باشند، باشیم.

وی با اشاره به روند بازسازی اتوبوس های فرسوده، تصریح کرد: بر اساس قراردادی که با شرکت پیشرو دیزل منعقد شده، تعدادی از اتوبوس های بازسازی شده تحویل اتوبوسرانی و به چرخه حمل ونقل عمومی اضافه شده و تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده نیز در حال تکمیل است.

نوروزی ادامه داد: با چند شرکت اتوبوس‌سازی کشور مذاکراتی انجام داده ایم و در صدد هستیم از توان آنها استفاده کنیم تا تعداد دیگری از اتوبوس‌های شرکت واحد را بازسازی کنیم.

وی با اشاره به خرید اتوبوس های نو، خاطرنشان کرد: شهرداری اراده کرده اتوبوس‌های نو را با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد تومان خریداری کند، البته این بدان معنا نیست که تا پایان سال اتوبوس‌های نو وارد ناوگان اتوبوسرانی شود، زیرا باید توسط کارخانجات تولید و فرایند آن سپری شود.

شهردار اصفهان گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا سال آینده دو دستگاه اتوبوس بازسازی شده دیگر از سوی شهرداری به اداره کل زندان‌های استان اصفهان اهداء شود.

حمایت‌های ویژه شهرداری از اداره کل زندان‌های استان

«اسدالله گرجی‌زاده»، مدیر کل زندان‌های استان اصفهان نیز در این آیین با تقدیر از حمایت‌های ویژه شهرداری و شورای شهر اصفهان از این اداره کل، گفت: یکی از ارکانی که همواره در حوزه اجتماعی همراه و همسو با اداره کل زندان‌ها بوده، شهرداری و شورای شهر اصفهان است.

وی تاکید کرد: حمایت شهرداری اصفهان از اداره کل زندان‌های استان اصفهان باعث شده در حوزه اصلاح و تربیت فعالیت بهتری داشته باشیم.

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه تنها دستگاهی که وظیفه خود را در مقابل این اداره کل به خوبی انجام داده «شهرداری اصفهان» بوده است، تصریح کرد: شهرداری اصفهان در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز تاکنون حمایت‌های خوبی داشته است.

وی گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ نفر زندانی و امسال تاکنون ۵۰۰ نفر زندانی با کمک‌های مردمی و حوزه های اجتماعی آزاد و به آغوش خانواده بازگشته اند که البته اصل و اساس برنامه‌ریزی این برنامه‌ها از سوی شهرداری انجام شده است.

گرجی‌زاده با بیان اینکه در حوزه بکارگیری زندانیان در برخی امور شهر از جمله رنگ‌آمیزی جداول و تنظیف شهر همکاری و تعامل خوبی بین اداره کل زندان‌ها و شهرداری اصفهان وجود دارد، افزود: در برخی از زمان‌های سال بر حسب نیاز شهرداری آمار اشتغال بکار زندانیان در حوزه شهر به بیش از ۱۲۰۰ نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان از حمایت های شهرداری برخوردار شده و البته نیاز است که این حمایت‌ها مستدام باشد، البته انتظار می‌رود شهرداری تعداد اتوبوس‌های اهدایی خود به اداره کل زندان‌های استان را به تعداد چهار دستگاه اتوبوس برای ایاب و ذهاب زندانیان افزایش دهد.

کد خبر 394583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.