معرفی برگزیدگان جایزه‌های IPA و لوسی در نیویورک

برگزیدگان جایزه IPA رویداد بین المللی عکاسی و جایزه معتبر بین المللی لوسی معرفی شدند.

به گزارش ایمنا، جایزه IPA(آژانس بین المللی عکس ایران)، رویداد بین المللی عکاسی و جایزه معتبر بین المللی لوسی که ریاست آنها را یک ایرانی بر عهده دارد، در دو شب پیاپی در نیویورک برگزار شد و یک فلسطینی با عکس‌هایی خیره کننده و افشاگر از درگیری‌های نقاظ مرزی کشورش به مقام نخست دست یافت.

برگزیدگان هر دو این جوایز توسط هیات داوران بین‌المللی که از کارشناسان مشهور عکس هستند از میان یازده هزار و ۵۰۰ عکاس از ۱۱۰ کشور در سراسر جهان انتخاب شدند.

در فرایند جایزه IPA که بیست و یکم اکتبر برپا شد، به رسم هر ساله دو نفر از فینالیست‌ها به عنوان "عکاس سال" از میان عکاسان حرفه‌ای و "استعداد برتر" از بین عکاسان آماتور و دانشجویان برگزیده می‌شوند که امسال در هفدهمین دور این جایزه، عنوان "عکاس سال" به مصطفی حسن Mostafa Hassona با موضوع درگیری‌های مرزی فلسطینیان با سربازان اسرائیلی و جایزه استعداد برتر به مایکل هورلیک Mikkel Horlyck با موضوع غفلت تعلق گرفت.

جایزه شناخته شده "عکاسی لوسی" نیز بیست و دوم اکتبر در خضور چهره های شاخص عکاسی برگزیدگانش را شناخت.

در این مراسم جایزه "یک عمر دستاورد هنری" به Jay Maisel، جایزه عکاسی "هنرهای زیبا" Stephen Shore، جایزه عکاسی "پرتره" Annie Leibovitz، جایزه عکاسی "خبری" Maggie Steber، جایزه عکاسی "مستند" Edward Burtynsky، جایزه عکاسی "مدلینگ" Ellen Von Unwerth، جایزه عکاسی "بشردوستانه" Zanele Muholi، جایزه عکاسی "ورزشی" Al Bello، جایزه عکاسی نور موضعی Rencontres d’Arles، جایزه "تاثیرگذارترین عکاس" Tyler Hick رسید.

بر اساس اعلام جایزه لوسی ،عکاس بین‌المللی سال ،۱۰۰۰۰ دلار جایزه نقدی باحمایت مالی atedge و برترین استعداد ۵۰۰۰ دلارجایزه نقدی با حمایت مالی سونی دریافت می‌کند.

گفتنی است گروه فرمانی که در سال ۱۹۸۵ تاسیس شده است سازمان‌جوایز بین‌المللی طراحی (IDA)، چند جایزه عکاسی بین‌المللی، جایزه بین المللی Architecture MasterPrize ،رقابت خلاق بین المللی لندن، جایزه de de la Photographie در پاریس و موسس بنیاد شناخته شده لوسی است.

کد خبر 394477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.