اولین طلای تالوی ایران در جهان/ "آرمان" در راه خانه

قهرمانی تفتیان، صعود فیروزجا در رنکینگ جهانی ، قهرمانی ووشی ایران، قرعه کشی لیگ برتر والیبال و برد ایران در اولین مصاف انتخابی آسیا، از مهم ترین اخبار این هفته ورزش کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم ترین خبرهای ورزشی ایران به شرح زیر است:
* حسین تفیتیان توانست در مسابقات نظامیان جهان(سیزم)  با رکورد 10 و 24 صدم ثانه مدال طلای دوی 100 متر را به دست آورد. این  مسابقات در شهر ووهان چین در حال برگزاری است.

* سومین پیروزی متوالی فیروزجا برابر جورج کوری در مسابقات هوخه فین هلند موجب شد که او با ریتینگ  ۲۷۲۶ در رده بندی برترین شطرنج بازان جهان به رده بیست و هفتم صعود کند.

* طبق اعلام رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی، «آرمان غیاثی» کودک سنگنورد 8 ساله اصفهانی که در یک حادثه اوایل مهرماه آسیب دیده بود از بیمارستان مرخص شد.

* تیم ملی ووشوی ایران با کسب ۸ مدال طلا در ۸ وزن و ثبت شاهکاری بزرگ به مقام قهرمانی مسابقات جهانی در بخش ساندا به میزبانی چین دست یافت.

* بعد از مدت ها کش و قوس بالاخره امروز مراسم قرعه کشی لیگ برتر والیبال  با حضور 12 تیم و در غیاب خاتم اردکان که به دلیل داشتن بدهی نتوانست مجوز حضور در لیگ را بگیرد، برگزار شد. تیم والیبال فولاد مبارکه سپاهان به عنوان نماینده استان اصفهان در این مسابقات حضور دارد.

* اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در آخرین رده بندی تیم های ملی جاده، نام ایران را به عنوان یکی از سهمیه داران المپیک 2020 ژاپن معرفی کرد.

* در شرایطی که دوره مدیریت ۴ ساله مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی به پایان رسیده، سلطانی فر در حکمی ایرج عرب، مدیرعامل سابق پرسپولیس را به سرپرستی فدراسیون دوومیدانی منصوب کرد.

 *تیم ملی فوتسال ایران از ساعت 18 دیروز (چهارشنبه)، در نخستین دیدار خود در مرحله مقدماتی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، در ارومیه به مصاف تیم ملی ترکمنستان رفت و با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید تا در صدر جدول گروه منطقه مرکز و جنوب قرار بگیرد.

* محمد احمدزاده سرمربی ملوان بندرانزلی،  بعد از باخت مقابل استقلال خوزستان از هدایت ملوان بندرانزلی کناره گیری و تصمیم خداحافظی خود از فوتبال را به طور کلی علنی کرد. احمد زاده به ماشین سنگین و جاده علاقه خاصی دارد و می خواهد به عنوان راننده ماشین سنگین به کارش ادامه دهد.

 * در حالی که شرایط نامساعد چمن ورزشگاه نقش جهان سبب شد تا مدیران باشگاه سپاهان تصمیمی انتحاری بگیرند و بازی های خانگی خود را در اعتراض به این مشکل، به ورزشگاه فولادشهر منتقل کنند، اما پس از جلسه استانی، مسئولان شورای تامین استان اصفهان با برگزاری دیدار این تیم در فولادشهر مخالفت کردند.

* طبق اعلام باشگاه استقلال اخباری که درباره بازگشت اللهیار صیادمنش به این تیم منتشر شده، واقعیت ندارد. صیادمنش در سن 18 سالگی در ابتدای فصل با باشگاه فنرباغچه قرارداد امضا کرد ولی به باشگاه استانبول اسپور قرض داده شد که در این مدت برای این تیم بازی نکرده است.

* طبق اعلام اعضای کمیته استیناف برای صدور مجوز حرفه ای، باشگاه هایی که مجوز ملی نداشته باشند از فصل بعد نمی توانند در رقابت های لیگ برتر حضور پیدا کنند.

* محمد دانشگر بازیکن تیم استقلال در پاسخ به این سوال که مقصر جدایی بازیکنان استقلال چه کسی بوده است، مدعی شد که یک نفر در باشگاه استقلال بوده که با لج و لجبازی باعث جدایی بازیکنان شده است.

* علیرضا حقیقی دروازه‌بان تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل، که سابقه حضور در پرسپولیس تهران را نیز در کارنامه دارد صبح امروز با عقد قراردادی یکساله به تیم نساجی مازندران پیوست تا دوره تازه ای از زندگی حرفه‌ایش را در این تیم آغاز کند. این بازیکن که تجربه حضور چند ساله در اروپا با پوشیدن پیراهن باشگاه های روبین کازان روسیه پنافیل و ماریتیمو پرتغال و همچنین اسکیلسونا سوئد را دارد، به درخواست باشگاه نساجی به این تیم آمد تا ضعف دروازه بانی نساجی را پوشش دهد.

* در تازه ترین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا تیم ملی فوتسال ایران هم چنان تیم اول آسیا بشمار می رود. رده جهانی ایران هم پنجم است. امتیاز کسب شده توسط ایران 1643 امتیاز است و تنها یک امتیاز کمتر نسبت به آرژانتین اندوخته است. علاوه بر فوتسال، فوتبال ایران هم سالهای متمادی است که در رنکینگ جهانی تیم اول آسیا بشمار می رود.

* مهدی پاشازاده که از او به عنوان یکی از گزینه های مربیگری شاهین شهرداری بوشهر نام برده می شد، پس از استعفا از سمت خود، بار دیگر به تمرینات تیم دسته دومی شهرداری ماهشهر بازگشت. با این اتفاق باید گفت حضور این مربی در راس کادر فنی تیم شاهین شهرداری بوشهر منتفی است.

* احمد اسماعیل پور ملی پوش فوتسال ایران بعد از پیوستن به قهرمان لیگ چین شرایط ایده‌آل در این انتقال و توجه پیوسته تیم شنزن در سال‌های اخیر را به‌عنوان دلایل پذیرش این پیشنهاد نام برد.

* تیم امید در فیفا دی بعدی علاوه بر انجام دو بازی دوستانه با اندونزی با یک تیم اروپایی هم مسابقه خواهد داد. این تیم که به تازگی بازی با استرالیا را پشت سر گذاشته است دراردوی بعدی که آبان ماه خواهد بود با تیم اوکراین دیدار خواهد کرد.

کد خبر 394398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.