استقبال کاشانی‌ها از پویش "نه به پلاستیک"

معاون خدمات شهری شهردار کاشان از استقبال گسترده شهروندان این شهر از پویش "نه به پلاستیک" خبر داد.

محمدرضا خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان با اشاره به جمع‌آوری روزانه بیش از شش تن زباله از خیابان "التربیه" در کربلا توسط پاکبانان کاشانی، اظهار کرد: ۴۰ کارگر در سه شیفت کاری مشغول خدمت‌رسانی به زائران حسینی بودند.

وی با بیان اینکه خیابان "التربیه" یکی از ورودی‌های اصلی شهر کربلا محسوب می‌شود و در طول شبانه روز زائران زیادی در این مسیر در حال تردد هستند، خاطرنشان کرد: پاکبانان اعزامی از کاشان در دو مسیر رفت و برگشت این خیابان مشغول جمع‌آوری پسماندها بودند.

معاون خدمات شهری شهردار کاشان با بیان اینکه طول این خیابان یک‌هزار متر و منتهی به "باب‌القبله" است، افزود: حجم زباله جمع آوری شده در روز اربعین دو برابر افزایش یافت.

خالدی با اشاره به استقبال گسترده شهروندان کاشانی از "پویش نه به پلاستیک"، گفت: این پویش به صورت پایلوت در ناحیه "ناجی‌آباد" در حال اجرا است و نانوایی‌های این منطقه کیسه‌های پارچه‌ای را جایگزین پلاستیکی کرده‌اند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای طرح‌های تشویقی شهرداری برای پیوستن شهروندان به این پویش خبر داد و تصریح کرد: توزیع غذای نذری در ظروف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی و توصیه به تداوم  استفاده از آن در هیئت‌های عزاداری منطقه (۴) شهرداری کاشان در دهه پایانی ماه صفر درحال اجرا است.

معاون خدمات شهری شهردار کاشان یادآور شد: از زمان‌های گذشته در ایام محرم شماری از فعالان محیط زیست کاشان با هدف حفظ زیبایی منظر شهری و ارتقاء فرهنگ شهروندی در قالب "پویش مردمی حفاظت از محیط زیست" اقدام به یاری پاکبانان و عوامل اجرایی معاونت خدمات شهری می‌کردند.

کد خبر 394192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.