مجوز خانه باغ‌ها از هفته آینده صادر می‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: از هفته آینده مالکان خانه باغ‌ها بر اساس فهرستی که اعلام شده است می‌توانند مجوز بگیرند و فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا ظهر امروز (سه‌شنبه) در نهمین نشست خبری با تشکر از حضور معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در خدمت‌رسانی مراسم اربعین اظهار کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، خدمات قابل توجهی را به زائرین مراسم اربعین ارائه کرد و مجموعه قابل توجهی از پرسنل شهرداری تهران در این ایام به صورت داوطلبانه در کشور عراق حاضر شدند و خدمات‌رسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه در مورد خانه‌باغ‌ها مالکان اجازه تراکم بیشتر از قبل را ندارند، افزود: به همین دلیل تخریب و ساخت خانه باغ‌ها برای مالکان به صرفه نخواهد بود و به سمت مرمت و نوسازی می‌رود تا بتواند کاربری‌های جدید را در آن ملک مستقر کند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: از هفته آینده مصوبه‌ شورای پنجم درخصوص خانه باغ‌ها اجرایی شده و اداره کل تدوین ضوابط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران شرایطی را فراهم می‌کند که از هفته آینده مالکان باغ‌ها بر اساس فهرستی که اعلام شده است بتوانند مجوز بگیرند و فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

وی درخصوص واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی، خاطرنشان کرد: شورای شهر هنوز با اصل موضوع اعلام موافقت و مخالفت نکرده است. همواره موضع رسمی شورا این بوده که این واگذاری یک فرآیند و تشریفات قانونی دارد؛ هرچند تا پیش از این شهرداری لایحه‌ای ارسال نکرده بود که شورا بخواهد اعلام موافقت یا مخالفت کند اما به تازگی این لایحه ارسال شده که بعد از بررسی در کمیسیون مربوطه به صحن شورا می‌آید.

اعطا با تاکید بر اینکه این واگذاری‌ها باید با مصوبه شورای شهر تهران انجام شود، اضافه کرد: علاوه بر مراکز بهاران، مطلع شده‌ایم که شهرداری بدون مصوبه شورا مواردی را واگذار کرده و این تشریفات قانونی رعایت نشده است.

وی در خصوص رئیس پیشنهادی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تصریح کرد: رئیس این سازمان را هیئت امنای ۱۱ نفره انتخاب می‌کنند که شهردار تهران نیز می تواند یکی از پیشنهاد دهندگان باشد. اما هنوز حکمی برای کسی صادر نشده است. بیشتر اعضای شورا با گزینه پیشنهادی اعلام مخالفت کرده اند که این مخالفت ها دلایل مختلفی دارد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: بخش نظارتی شورا گزارش انجام کار سامانه پاسخگویی ۱۳۷ را رصد می‌کند و آمار قابل ملاحظه‌ای مبنی بر نارضایتی مشاهده نمی‌شود.

وی ضمن انتقاد از عمل نکردن مدیران به برنامه سوم گفت: آنگونه که شایسته است برخی مدیران شهرداری اهمیتی به این برنامه نمی‌دهند.

کد خبر 394160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.