۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
وقوع ۵۴۳ حادثه در شاهرود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهر ۵۴۳ حادثه رخ داده است، گفت: ۳۹۱ مورد از این حوادث امداد و نجات بوده است.

به گزارش ایمنا، محمدحسن رضایی شاهرودی با بیان اینکه از مجموع ۵۴۳ حادثه رخ داده در شش ماه اول سال جاری ۱۵۲ مورد مربوط به آتش‌سوزی و مابقی مربوط به امداد و نجات در تصادفات، انفجار، سقوط از ارتفاع، سقوط در چاه، آبگرفتگی، مزاحمت حیوانات و آسانسور بوده است.

وی ادامه داد: ماهیانه چهار هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری شاهرود برقرار می‌شود که از این تعداد تماس، ۶۰ درصد غیر ضروری و مزاحمت و تنها ۳۰درصد عملیاتی و ۱۰ درصد مشاوره و راهنمایی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش و پیشگیری، عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس، بازدید ۴۰ مدرسه از ایستگاه‌های آتش‌نشانی، برگزاری سه دوره کلاس آموزشی جهت داوطلبان، برگزاری کلاس‌های آموزشی سیلاب، آبرسانی، استفاده از پمپ نجات و علت‌یابی حریق با تلاش مربیان درون و برونی‌سازمان، برگزاری کلاس آموزش جهت ساکنان مجتمع‌های شهرک کوثر، برگزاری کلاس آموزشی برای کارکنان ادارات و شرکت‌های موجود، بازدید از ۳۰ مرکز تجاری، ورزشی و آموزشی از جمله اقدامات این سازمان حوزه پیشگیری و آموزش در شش ماه نخست سال بوده است.

رضایی گفت: در این مدت اقداماتی مانند خریداری و تجهیز سه دستگاه خودروی سبک (مزدا)، ساختن و تجهیز یک دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش‌نشانی توسط تیم جهاد خودکفایی سازمان و خرید یک دستگاه پمپ لجن‌کش خودمکش فول اتو ماتیک شش اینچ در راستای تجهیز سازمان انجام شده است.

وی گفت: از افتخارات امدادگران این سازمان در حوزه ورزشی در این مدت می‌توان به کسب مقام دوم در مسابقات فوتسال ادارات در هفته دولت و برتری تیم در مسابقات جام رمضان شهرداری اشاره کرد.

کد خبر 394153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.