برخورد قاطع با متخلفان قطع درختان شهر در کرمانشاه

دبیر کمیسیون حفظ و گسترش سازمان فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: طبق قانون، قطع درختان در سطح شهر باید دارای مجوز باشد که این مجوز طی هماهنگی با این سازمان صادر می‌شود.

جمشید فرزام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه درختانی که در معابر عمومی قرار دارند، علاوه بر زیبایی بصری که در محیط شهر ایجاد می‌کنند، نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارند، اظهار کرد: درختان سطح شهر قطع نخواهند شد، جز در مواردی خاص مانند خطر شکستگی و سقوط درخت، نزدیکی به کابل برق شهری و ... که شهروندان می‌توانند در حفظ این فضاهای سبز و درختان ناظر این سازمان باشند.

وی با اشاره به اینکه قطع درختان به صورت غیرقانونی اکثرا توسط ساخت و سازهای جدید در مناطق هشت‌گانه شهرداری انجام می‌شود، ادامه داد: در صورت مشاهده این تخلف یعنی قطع درخت بدون مجوز شهرداری، به این ساخت و سازها پایان کار داده نمی‌شود و با این گونه تخلفات از طریق کمیسیون ماده ۷۷  شهرداری برخورد می‌شود.

فرزام با اشاره به جزئیات کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری، تصریح کرد: طبق این ماده، رفع هر گونه اختلاف بین مودی و شهرداری در مورد عوارض به کمیسیونی مرکب از اعضای شورای شهر، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، مدیر اداره حقوقی شهرداری و دبیر کمیسیون ارجاع می‌شود و تصمیم کمیسیون مزبور قطعی است، بدهی‌هایی که طبق تصمیم این کمیسیون تشخیص داده شود طبق مقررات اسناد لازم‌الاجرا به وسیله اداره ثبت قابل وصول است. اجرای ثبت مکلف است بر طبق تصمیم کمیسیون مزبور به صدور اجراییه و وصول طلب شهرداری مبادرت کند.

دبیر کمیسیون حفظ و گسترش سازمان فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: برخی شهروندان نیز درختان را به بهانه اینکه درخت وسیله‌ای برای سرقت از منزل یا مغازه آن‌ها بوده، به صورت غیرقانونی هرس و یا قطع می‌کنند که با این شهروندان نیز از طریق کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری برخورد قانونی می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورت قطع یا هرس غیرقانونی درختان، علاوه بر جریمه باید در همان منطقه دو برابر محیط بن درختی که قطع شده توسط افراد خاطی نهال کاشته شود.

فرزام خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم جهت حفظ و گسترش فضای سبز شهر، هرگونه قطع درخت در سطح شهر را از طریق شماره تماس ۰۸۳۳۴۲۸۴۱۴۴ به واحد روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه اطلاع دهند؛ کارشناسان سازمان در اسرع وقت در محل حضور پیدا کرده و با شخص یا اشخاص خاطی برابر با قانون و مقررات برخورد خواهد کرد.

کد خبر 393716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.