تذکر نمایندگان به رئیس جمهور برای شروع فعالیت ستاد احیا زاینده رود

تعدادی از نمایندگان اصفهان پیرامون عدم آغاز به کار ستاد احیای زاینده رود به رئیس جمهور تذکر دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تعدادی از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در تذکری مکتوب به رئیس‌جمهوری خواستار شروع فعالیت ستاد احیای زاینده رودشدند.

در متن این نامه که خطاب به رئیس جمهور آمده است:

آقای روحانی شعار شما نوبت زاینده‌رود برای احیا ولی عمل وزارت نیرو در دولت شما قرار دادن زاینده‌رود در نوبت نابودی است. اگرچه ستاد احیای زاینده‌رود وعده داده شده، هنوز شروع به‌کار نکرده اما ستاد موت زاینده‌رود به رهبری وزارتین نیرو و کشور فعال است. بدون استحصال آب تونل سوم و بهشت‌آباد هرگونه بارگذاری جدید از جمله طرح آبرسانی کشاورزی، صنعتی به بهانه شرب بن-بروجن باعث نابودی زاینده‌رود اصفهان خواهد شد.

وزیر شما در پاسخ به دستور نامه شماره ۴۳۸۵۰ مورخ ۹۸/۴/۱۵ شما نه تنها سهم‌آبه تالاب گاوخونی را نداد بلکه اصرار به بارگذاری جدید ۷۰ میلیون مترمکعب آب از ناحیه کم‌آب زاینده‌رود و انتقال به ناحیه پرآب کارون ۴ دارد. با یک حساب ساده شرب جمعیت بن و بروجن که حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت است و کمتر از ۴ میلیون مترمکعب در سال نیاز دارند، پس چرا تلاش برای انتقال ۷۰ میلیون مترمکعب آب از زاینده‌رود در جهت توسعه کشاورزی و صنعتی در منطقه بن و بروجن با برداشت از حق‌آبه کشاورزان استان اصفهان متوقف نمی‌شود.

آیا اصفهانی ها را محکوم به پرداخت هزینه جهت حمایت از نظام جمهوری اسلامی با اهدا بیست و دو هزار شهید نموده اند.

لذا تذکر داده می‌شود برای قول خود ارزش قائل شوید و به این غائله خاتمه دهید.

کد خبر 393704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.