تجمع اعتراضی کارگران کنتورسازی قزوین/ ۱۳۰ هزار کلاس درس ناایمن است

تجمع دوباره کارگران کنتورسازی قزوین، گزارش ۲۲۰ مورد حیوان گزیدگی در بیجار، نا ایمن بودن ۱۳۰ هزار کلاس درس در کشور، دو کشته و یک مصدوم در واژگونی خودرو عاملان قتل در بوشهر و زمینه‌سازی برای تحصیل ۵۰ درصد دانش‌آموزان ‌در رشته‌های مهارتی‌ عناوین بسته اجتماعی ایمنا در بیست و پنجمین روز مهرماه است.

به گزارش‌ ایمنا، امروز برای چندمین بار متوالی است که کارگران شرکت کنتورسازی شهرستان البرز استان قزوین برای رسیدن به حق و حقوق خود و دریافت مطالبات و معوقات حقوقی خود، مقابل استانداری قزوین تجمع کردند و باز هم تسریع در رفع مشکلات از سوی مسئولان استان را خواستار شده‌اند.

در حال حاضر حدود هفت ماه است که کارگران شرکت کنتورسازی حقوق دریافت نکرده‌اند و حتی حقوق شب عید هم به آنان پرداخت نشده است؛ در حالی که کارگران ۲۴ ماه حقوق معوقه از سالهای قبل هم دارند.

جالب اینکه مدیرعامل شرکت کنتورسازی که در زندان به سر می‌برد، فردی که بازنشسته را به عنوان مدیر کارخانه معرفی کرده؛ این در حالی است که کارگران این شرکت به خبرنگار ایلنا اذعان کردند چرا باید فردی بازنشسته که با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان از شرکت بازنشسته شده، دوباره به کار بازگردد.

با توجه به برگزاری چندین تجمع در مقابل استانداری قزوین، مسئولان و نمایندگان مجلس قول‌ها و وعده‌هایی را به کارگران برای رفع مشکلات‌شان داده‌اند اما تاکنون هیچ وعده‌ای عملی نشده و همچنان مشکلات کارگران پابرجاست.

بنابر اظهارات یکی از کارگران، به کارگران اعلام شده دست از شکایت صندوق‌های فروشگاهی شرکت کنتورسازی بردارند چرا که هشتم آبان ماه شرکت به مزایده گذاشته می‌شود و با تغییر و تحول در صندوق‌ها و فروش آنها با قیمت بالا، تا اردیبهشت ماه سال آینده حساب تمام کارگران تسویه می‌شود.

میزان سوختگیری روزانه و ماهانه با کارت سوخت شخصی

طبق آنچه در سامانه هوشمند سوخت تعریف شده، در هر نوبت با کارت سوخت شخصی می توان تا ۶۰ لیتر سوخت‌گیری کرد و میزان سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی در یک ماه، سقفی ۲۵۰ لیتری دارد؛ یعنی اگر فردی در یک‌ماه با کارت سوخت شخصی خود، ۲۵۰ لیتر بنزین خریداری کند، دیگر تا شروع ماه بعد نمی تواند از کارت خود برای خرید بنزین استفاده کند.

شهرام رضایی، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآروده‌های نفتی در این خصوص گفت: سامانه هوشمند کارت سوخت به نحوی طراحی شده که باید عددی به عنوان سقف سوخت درآن ثبت شود و ما نیز براساس سابقه‌ای که وجود داشت سقف ۲۵۰ لیتر در ماه را برای سامانه تعریف کرده ایم، اما این سقف به معنای تعیین سهمیه سوخت خودروها نیست.

رضایی بابیان اینکه از ۲۲ میلیون کارتی که هم اکنون در اختیار مردم است تنها ۱۰۰۰ کارت به سقف ۲۵۰ لیتر رسیده است، گفت: با این حال این افراد نیز نگران نباشند، چون در صورت رسیدن به سقف ۲۵۰ لیتر، کارت جایگاه‌ها همچنان فعال است و این مالکان می‌توانند تا شارژ دوباره کارت در ماه بعد از کارت جایگاه داران استفاده کنند./ تسنیم

دو کشته و یک مصدوم در واژگونی خودرو عوامل قتل بوشهر

سردار خلیل واعظی فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که دیشب با شلیک اسلحه باعث مرگ شهروندی در بوشهر شده بود بر اثر واژگونی خودرو در دیلم مجروح شد و در بیمارستان در حال درمان است.

ساعت ۲۰ دیشب (چهارشنبه ۲۴ مهر) یک مورد تیراندازی منجر به مرگ در یکی از خیابان‌های جنوب شهر بوشهر به پلیس اطلاع داده شد. با حضور پلیس مشخص شد فردی به هویت «احمد» در مقابل یک نمایشگاه اتومبیل واقع در خیابان و در انظار مردم بر اثر اصابت گلوله اسلحه فردی ناشناس به قتل رسیده است و قاتل و همدستانش نیز بلافاصله متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با بیان اینکه بررسی اولیه نشان داد از ۱۲ گلوله شلیک شده از اسلحه قاتل، ۸ گلوله به مقتول اصابت کرده است.

واعظی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس و فعال شدن واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی مشخص شد عوامل این حادثه پس از تیراندازی به مقتول با استفاده از یک دستگاه خودرو بدون پلاک به سرعت از شهر بوشهر خارج  شده‌اند و در تلاش برای خروج از استان هستند.

او ادامه داد: با اعلام دستور هوشیاری به شهرستان‌ها، این خودرو شناسایی ودر ورودی شهر دیلم در طرح عملیاتی پلیس قرار گرفت و بدون توجه به دستور پلیس با سرعت زیاد ادامه مسیر داد که به علت ناتوانی در کنترل، به تیر برق برخورد و دچار آتش سوزی شد.به علت شدت برخورد، دونفر از سرنشینان خودرو جان خود را از دست دادند و نفر سوم نیز مصدوم شد که در بیمارستان در حال درمان است.

توزیع روزانه ۱۴ هزار پرس غذا برای زائرین در موکب اوقاف سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: از محل موقوفات مرتبط و با کمک ها و نذورات مردمی روزانه با ۵۰۰۰ پرس صبحانه، ۴۰۰۰ پرس غذای گرم برای نهار و ۵۰۰۰ پرس غذا برای شام از زائرین در زائرسرای زاهدان پذیرایی می شود.

وی افزود: همچنین در موکب امام خامنه ای(مدظله) ۸ ایستگاه صلواتی مردمی شامل ایستگاه بسیجیان حوزه نبی اکرم، تیپ ۱۱۰ سپاه استان، نیروی انتظامی، هیئت های مذهبی، مساجد، منتظران مهدی، دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی زاهدان با تهیه غذاهای سبک از جمله حلیم، آش، سیب زمینی، ساندویچ فلافل، میوه و چای و شیر چای در خدمت زائرین هستند.

مؤمنی مقدم تصریح کرد: در ایستگاه های مردمی خدماتی شامل واکس رایگان، آرایشگاه، رسانه، سینما سیار، مشاوره وقف و راهنمای زائر ارائه می شود.

زمینه‌سازی برای تحصیل ۵۰ درصد دانش‌آموزان ‌در رشته‌های مهارتی‌

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق برنامه باید ۵۰ درصد دانش آموزان کشور به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش هدایت شوند.

کشف ۶۵۸ کیلوگرم موادمخدر در راور

عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۶۵۸ کیلوگرم مواد افیونی در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۳ راور خبر داد.

وی افزود: ماموران با استقرار در محل مورد نظر ۳ دستگاه پژو را متوقف و در بازرسی از یکی از آن ها ۱۱۴کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش و از خودرو دیگر ۵۴۴ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک کشف کردند.

به گفته فرمانده انتظامی استان در این راستا ۳ سوداگر مرگ دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند

۹۳ درصد مبتلایان به HIV در چنارمحمودی تحت درمان قرار گرفتند

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از تحت پوشش درمان قرار گرفتن بیش از ۹۳ درصد مبتلایان به ویروس HIV در چنارمحمودی خبر داد.

او با اشاره به اینکه شناسایی و مراقبت از بیماران در کمال محرمانگی و آرامش در این روستا انجام می‌گیرد افزود: مشاوره تخصصی و انگیزشی برای پایبندی به درمان افراد بیمار صورت گرفته است.

جزایری اضافه کرد: آزمایشات سی دی فور تا کنون در اصفهان انجام می‌گرفت، اما هم اکنون این تجهیزات در اختیار چهارمحال و بختیاری قرار گرفت و یک دستگاه سنجش سی دی فور در روستای چنارمحمودی مستقر شده است.

او ادامه داد: یکهزار و ۹۵۰ مورد تست در روستای چنارمحمودی صورت گرفت که منجر به شناسایی بیماران شد.

گزارش ۲۲۰ مورد حیوان گزیدگی در بیجار

مدیرشبکه بهداشت ودرمان بیجار گفت: درشش ماهه اول امسال بیش از ۲۲۰ مورد حیوان گزیدگی در این شهرستان گزارش شده که بیشتر این موارد حمله سگ‌های ولگرد بوده است.

حسین جعفری در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بیجار با اشاره به افزایش جولان سگ‌های ولگرد در شهر و آسیب‌های بهداشتی و اجتماعی برای مردم اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون در راستای درمان موارد آسیب دیده از سوی سگ‌های ولگرد در شهرستان، بیش از ۱۱میلیارد و ۵۰ میلیون ریال هزینه به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان، تحمیل کرده است.

وی افزود: این معضل با کاهش دمای هوا و شروع فصل سرما قوت بیشتری میگیرد که علاوه بر تهدید سلامت عمومی وافزایش نارضایتی‌ها اجتماعی، هزینه درمانی و بهداشتی در این خصوص افزایش ۲ برابری خواهد داشت.

نا ایمن بودن ۱۳۰ هزار کلاس درس در کشور

بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس در مدارس کشور نیازمند ایمن سازی هستند.

وزیر آموزش و پرورش امروز در گرگان گفت: برای رفع این مشکل یک هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و تا کنون ۴۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

محسن حاجی میرزایی همچنین افزود: در تمام مدارسی که مجهز به علمک گاز هستند سیستم گرمایشی بهینه تعبیه شد.

او گفت: ۴۰ درصد مدارس گلستان نیاز به ایمن سازی دارند که نسبت به سطح ایمنی مدارس کشور ۱۰درصد پایین‌تر است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه کار بازسازی همه مدارسی که در سیل اسیب دیده جزئی دیده بودند به پایان رسیده گفت: بیش از ۱۴۰۰ مدرسه در استان‌های سیل زده خسارت دیده بودند و بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و یا نوسازی این مدارس هزینه شده است.

حاجی میرزایی افزود: آئین نامه تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس و مربیان پیش دبستانی در دولت به تصویب رسید و تا پایان برنامه متناسب با نیاز مناطق شناسایی و جذب می‌شوند.

۱۴ درصد دانش آموزان اصفهانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۶۲ هزار و ۳۳۳ دانش‌آموز اصفهانی در حال تحصیل در مدارس غیردولتی هستند گفت: این تعداد ۱۴ درصد از دانش آموزان این خطه را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: در مجموع با احتساب مراکز پیش‌دبستانی ، ۲ هزار و ۳۷۲ مدرسه غیردولتی در استان اصفهان فعال است که از این میزان سهم شهر اصفهان یکهزار و ۴۶ واحد و سایر مناطق نیز یکهزار و ۳۲۶ واحد آموزشی است.

وی در مجموع ۲۱ درصد از مدارس استان اصفهان را غیردولتی دانست و اظهار داشت: هم اکنون هفت هزار و ۳۴۴ نیروی انسانی در بخش مدارس غیردولتی مشغول فعالیت هستند که این نشان‌دهنده ایجاد اشتغال پایدار توسط آموزش و پرورش در بخش خصوصی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به مشکلات کمبود ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفری معلم در استان ادامه داد:با یاری استاندار اصفهان و تلاش هفت ماهه این کمبود را از طریق مدارس غیردولتی جبران کردیم.

آغاز پرداخت صورتحساب‌ های برق در طرح حذف قبوض کاغذی

مصطفی رجبی سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ماموران قرائت کنتور به درب منازلی که در طرح حذف قبوض کاغذی برق مشارکت نکرده‌اند مراجعه می‌کنند گفت: مشارکت مشترکان در شهرهای بزرگ بیشتر از سایر شهرها است و پرداخت صورتحساب‌ها در این طرح جدید توسط مشترکان آغاز شد.

مشترکان برق برای ثبت نام در طرح حذف قبوض کاغذی برق باید شماره شناسه خود را به همراه ستاره یک (۱*) به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ پیامک کند. چنانچه فردی هم مالک خانه نیست و مستأجر است، بعد از آنکه از محل مورد نظر نقل مکان کرد باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به همان شماره پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود. سپس شناسه قبض منزل جدید خود به همراه ستاره یک را مجدد پیامک کند. اگر مشترکی چند قبض برق دارد می‌تواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند.

کد خبر 393628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.