مناسب‌سازی بیش از ۸۰ درصد معابر اصلی مرکز شهر برای نابینایان

معاون خدمات شهری شهردار قم گفت: مناسب‌سازی بیش از ۸۰ درصد معابر اصلی برای نابینایان در مرکز شهر انجام‌ شده و در بازسازی همه بوستان‌های شهر موارد مناسب‌سازی معابر، سرویس‌های بهداشتی و ایجاد رمپ در صورت اختلاف سطح اجرا شده است.

به گزارش ایمنا، سیدامیر سامع با اشاره به شرایط کنونی معابر جهت هدایت نابینایان در سطح شهر اظهار کرد: مناسب‌سازی معابر شهری در چهار سال گذشته به‌ صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اجرای تمام معابر جدید و بازسازی معابر فرسوده را با توجه به مناسب‌سازی فضای شهری برای معلولین و نابینایان عنوان کرد و افزود: در معابر جدید به‌ خصوص در منطقه یک، چهار و هفت رمپ‌ها و کانال‌های ایمن برای عبور نابینایان در نظر گرفته‌ شده و معابر اصلی مناسب‌سازی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار قم از مناسب‌سازی بیش از ۸۰ درصد معابر اصلی در مرکز شهر خبرداد و گفت: در بازسازی همه بوستان‌های شهر موارد مناسب‌سازی معابر، سرویس‌های بهداشتی ایجاد رمپ در صورت اختلاف سطح اجرا شده و امیدواریم مناسب‌سازی‌ها در معابر فرعی نیز به‌ زودی اجرایی شود.

وی رسیدن به نقطه ایده ال برای حضور فعال شهروندان نابینا در سطح شهر را نیازمند زمان دانست و خاطرنشان کرد: هنوز با نقطه ایده آل شهرداری فاصله زیادی داشته و باید فضاسازی‌ها به‌گونه‌ای باشد که نابینایان از درب منزل به سمت کانال‌های ایمن و پل‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی هدایت شوند.

سامع اتوبوس‌های جدید خریداری‌ شده توسط شهرداری را مناسب افراد نابینا و معلولان دارای ویلچر عنوان کرد و گفت: ۱۱۰ اتوبوس جدیدی خریداری‌شده امکان سوار شدن معلولین و دو صندلی ویژه آن‌ها را داشته و مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با ابراز گلایه از بعضی رفتارهای عمومی شهروندان در کند شدن مناسب‌ سازی‌های لازم در سطح شهر ادامه داد: یکی از مشکلات شهرداری در مناسب‌سازی پیاده‌روها تردد موتورسواران در پیاده‌روها بوده که باعث شده بعضی از پیاده‌روها نرده‌کشی شده و نمونه سد معبر برای معلولان و نابینایان باشد.

معاون شهردار قم با بیان اینکه از سال های گذشته در راستای مناسب‌سازی شهری برای معلولان اقدامات قابل توجهی انجام شده است، اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت شهرداری در این سال‌ها در تمام طرح‌ها و پروژه‌هایی که اجرا کرده است بحث مناسب‌سازی مسیرها و فضاهای شهری برای معلولان را در نظر گرفته است.

وی ایجاد رمپ‌های عبور، کانال ایمن تردد در پیاده‌روها و… را از جمله اقدامات مناسب‌سازی شهرداری عنوان کرد و افزود: بعضا پیاده‌روهایی که قبلا ساخته شده و نیاز به مناسب‌سازی دارند در دستور کار است؛ در عمده معابر مرکز شهر بحث کانال ایمن تردد در نظر گرفته شده و اجرایی شده است.

سامع با بیان اینکه در تمام بوستان‌ها هرجایی اختلاف سطح وجود دارد رمپ اجرا شده است، اظهار کرد: در تمام سرویس‌های بهداشتی نیز طراحی سرویس بهداشتی ویژه معلولان هم در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: البته با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، اما با این حال تمام معابری که در سال‌های اخیر احداث شده کانال و مسیر ویژه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 393591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.