علائم ‌اگزمای ‌کودکان ‌را ‌بشناسیم

یک ‌متخصص ‌پوست، مو و زیبایی علائم و پیشگیری های مورد نیاز برای درمان بیماری اگزمای پوستی کودکان را تشریح کرد.

ابوالفضل ‌جویا در گفت‌‍‌وگو با ‌خبرنگار ایمنا ‌با اشاره بیماری آتوپیک درماتیک ‌یا اگزمای پوستی کودکان، اظهار کرد: این بیماری  معمولا از سه ‌یا ‌چهار ماهگی ‌کودک آغاز شده ‌و از دو تا چهار سالگی شدید می‌شود و ممکن است ‌تا ‌سالها بعد از بلوغ خود را نشان دهد.

وی ‌با ‌بیان ‌اینکه ‌والدین ‌در ‌خصوص ‌بروز ‌بیماری ‌اگزمای ‌پوستی ‌کودکان ‌بسیار ‌نگران ‌هستند، ‌افزود: ‌تشخیص ‌علائم ‌این ‌بیماری ‌و ‌رعایت ‌موارد ‌بهداشتی ‌از ‌سوی والدین باعث می ‌شود که شرایط کودک آسان ‌تر شده ‌و ‌بسیاری از مشکلات ‌کمتر شود.

این ‌متخصص ‌پوست، ‌مو ‌و ‌زیبایی ادامه داد: ‌با ‌خشکی ‌بر روی ‌گونه‌های ‌شروع ‌می ‌شود ‌و ‌هنگام ‌شستشوی ‌بدن کودک به ویژه ‌پاهای ‌کودک بیمار، پوست رفتگی ‌ایجاد ‌شده ‌و موجب بروز اروژن‌ها ‌و ‌خارش ‌شود به ‌صورتی ‌که نا آرامی کودک را به ‌دنبال ‌دارد.

وی استفاده از لباس‌های پشمی وبرخورد ریش و سبیل با پوست کودکان مبتلا به اگزما را برای این کودکان مضر دانست و گفت: والدین باید ‌در خانه از برخورد کودک ‌با ‌مواردی که ممکن است باعث ‌ایجاد ‌حساسیت ‌در این بیماری شود ‌به شدت ‌جلوگیری ‌کنند.

این ‌متخصص ‌پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه رختخواب کودکان مبتلا به اگزما نیز باید از جنس نخ باشد، افزود: در نواحی ‌با آب ‌و ‌هوای ‌خشک ‌در فصل سرد بهتر است ‌که ‌از بخور سرد ‌در اتاق بچه‌ها ‌استفاده ‌شود ‌و از شستشوی زیاد ‌کودکان ‌با ‌صابون ‌و ‌شوینده‌ها ‌پرهیز کنند.

جویا ‌با ‌تاکید ‌بر اینکه ‌حمام کردن این ‌گروه از کودکان ایرادی ‌ندارد، افزود: استفاده از شستشو با ‌صابون برای این کودکان ممنوع است، بعد ‌از ‌حمام کردن ‌هم ‌حتما ‌والدین ‌امولینت‌ها ‌و ‌کرم‌های مرطوب ‌کننده پوست را برای این ‌گروه از کودکان استفاده کرده ‌تا آنها بتوانند این شرایط را به آسانی ‌سپری ‌کنند.

وی خاطرنشان ‌کرد: کودکان ‌مبتلا به اگزمای ‌پوستی ‌باید ‌حتما زیر نظر یک متخصص ‌پوست باشند ‌تا هرسه ماه یکبار با تغییرات ‌فصلی ‌معاینه شوند.

 این ‌متخصص ‌پوست، مو و زیبایی ‌تصریح کرد: این گروه از کودکان با افزایش ‌سن ‌به ‌بعضی ‌از موادغذایی ‌مانند تخم مرغ، پنیر و انواع شیر ‌حساسیت ‌پیدا می‌کنند، بادام زمینی ‌از ‌دیگر ‌مواد خوراکی ‌حساسیت ‌زا برای این کودکان است و والدین باید برای ‌کاهش ‌حساسیت این کودکان راهنمایی‌های لازم را از پزشک معالج او ‌کسب ‌کنند.

کد خبر 393567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.