پیش‌بینی برداشت ۱۰ هزار تن "به" از باغات رحمت‌آباد

نطنز- مسئول باغبانی جهاد کشاورزی نطنز با بیان اینکه عملیات برداشت "به" در نطنز آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال‌جاری افزون بر ۱۰ هزار تن محصول "به" از باغات نطنز برداشت شود.

مسعود حاجی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: فعالیت باغداران برای برداشت محصول "به" در شهرستان نطنز آغاز شده و باغداران سرگرم تهیه جعبه و ملزومات برداشت هستند.

وی گفت: از ۷۰۰ هکتار سطح باغات بارور "به" در سالجاری پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار تن محصول " به" برداشت شود که عمده محصول تولیدی درجه یک و بیشتر از رقم بومی و اصفهانی است.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی نطنز افزود: درفصل برداشت این محصول به ازای هر هکتار باغ حدود ۵۰ نفر روز کار برای کارگران فصلی به منظور برداشت و درجه بندی و بسته بندی ایجاد می شود.

حاجی زاده اظهار کرد: محصول «به» تولید شده در شهرستان نطنز که به رقم اصفهانی معروف است یکی از با کیفیت‌ترین ارقامی است که در کشور کشت می‌شود و در نقاط کوهستانی همچون طرق نطنز و طرق رود بازدهی بالایی دارد.

وی یادآور شد: بزرگترین باغ «به» کشور در منطقه رحمت آباد نطنز قرار دارد که حدود ۱۵۰ هکتار وسعت آن است و حدود یک ششم از تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 393431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.