همراهی رضا کیانیان با انجمن جنگلبانی ایران

رضا کیانیان با انتشار بیانیه انجمن جنگلبانی ایران در صفحه اینستاگرامی خود از آن در مخالفت با انتقال آب دریای خزر حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،‌ رضا کیانیان با انتشار تصویری با عنوان توقف سریع پروژه انتقال آب خزر و جلوگیری از فاجعه ملی، ‌بیانیه اخیر انجمن جنگلبانی ایران را در رابطه با این پروژه منتشر کرد:

انجمن جنگلبانی ایران در بیانیه‌ای،‌ خواستار توقف هر چه سریع‌تر پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب خزر به سمنان شد. این انجمن در بیانیه خود تخریب جنگل های شمال سمنان را یک خیانت بزرگ دانست و خواستار ورود سازمان بازرسی کل کشور برای رفع صدمات جبران ناپذیر این طرح شد.

در این بیانیه که در واکنش به موافقت عیسی کلانتری رییس پرحاشیه سازمان محیط زیست با این طرح مخرب منتشر شد آمده است: قرار است بیش از چهار هزار اصله درخت قطع ممنوع اُرس و بیش از ۲۶ هزار اصله درختان جنگلی هیرکانی (و بیش از ۵۰ هزار پایه با احتساب درختچه های جنگلی) به همراه چندین میلیون تُن خاک مرغوب جنگلی در طول مسیر نابود شود.

عیسی کلانتری طی نامه روز ۱۸ مهر ۹۸ خود به وزیر نیرو با اجرای این پروژه مخرب موافقت کرده در حالی که مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی این طرح نه به درستی انجام شده و نه مشکلاتی که کمیته ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست آنها را عنوان کرده برطرف شده است.

کد خبر 393375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.