با کمبود مربی، اعتبار و امکانات ورزشی رو به رو هستیم

رئیس اداره ورزش و جوانان گلپایگان از فعالیت ۳۲۵۰ ورزشکار سازمان یافته در گلپایگان خبر داد.

رسول باروتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از شهرستان گلپایگان با بیان اینکه ۳۲۵۰ ورزشکار سازمان بیمه شده در شهرستان فعالیت دارند، اظهار کرد: ۳۶ هیئت ورزشی به فعالیت ورزشی مشغول هستند که فعال‌ترین این هیئت‌ها والیبال، ژیمیناستیک، فوتبال، بسکتبال و کاراته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گلپایگان گفت: سال گذشته دو مقام جهانی و چهار مقام کشوری و ۲۰ مقام استانی توسط ورزشکاران شهرستان کسب شده است.

باروتی افزود: امسال نیز علی رحیمی در مسابقات کاراته جهان که در کشور اسپانیا برگزارشد، مدال طلای جهان را به دست آورد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ تیم از جمله تیم رشته‌ کاراته، ژیمیناستیک، تکواندو و دو و میدانی به مسابقات کشوری اعزام شدند، افزود: گلپایگان امسال میزبان مسابقات بستکبال کشوری با حضور هفت تیم بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان گلپایگان تصریح کرد: زمین چمن مصنوعی شهر گلشهر با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

باروتی افزود: سالن باستانی شهر گوگد ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، امسال از محل اعتبارات تملک دارایی ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اتمام آن درنظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: زیرسازی احداث زمین چمن طبیعی شهرگوگد با ۷۰ میلیون تومان اعتبار توسط پیمانکار در حال اجرا است که برای اتمام آن ۳۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز داریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان گلپایگان افزود: احداث سالن زورخانه ورزشی شهر گوگد با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال اجرا است که برای تکمیل به ۱۵۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد.

باروتی با اشاره به اینکه خوابگاه ورزشی و خانه جوان در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع در سه طبقه توسط خیر والامقام شاهرضایی در حال احداث است، تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان نیز قول مساعدت داده‌ تا پس از اتمام اسکلت‌سازی این پروژه مابقی هزینه را پرداخت کند.

وی گفت: اردیبهشت ماه سال گذشته مجموعه زمین تنیس خاکی توسط شهرداری کلنگ زنی شد، اما معوق مانده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گلپایگان از فعالیت سه سازمان مردم نهاد فرهنگی در هیئت‌های ورزشی شهرستان خبر داد و گفت: کمبود مربی ورزش، کمبود اعتبار، امکانات و مکان‌های ورزشی و عدم استقبال مردم در برنامه‌های ورزشی مهمترین مشکلات حوزه ورزش و جوانان گلپایگان است.

باروتی، سرانه ورزشی شهرستان را ۴۷ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: گرچه امکانات ورزشی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها بهتر است، اما در برخی مناطق شهرستان نیاز به ایجاد مکان‌ و تأمین امکانات ورزشی است.

کد خبر 393333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.