پارلمان اولیا و مربیان در گلپایگان تشکیل می‌شود

رئیس اداره آموزش و پرورش گلپایگان گفت: باید در مدرسه به تمام ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت دانش آموزان توجه شود تا ابعاد شخصیتی یک انسان کامل ساخته ‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، مصطفی مهدیان در جلسه انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه خانواده و مدرسه اصلی‌ترین نهاد تعلیم و تربیت هستند، اظهار کرد: خانواده فراگیرترین، اساسی‌ترین، پایدارترین و ابتدایی‌ترین نهاد تعلیم و تربیت است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گلپایگان افزود: اگر بنیان خانواده درست پایه‌گذاری شود و بین اعضای آن ارتباط تنگاتنگی برقرار باشد افرادی سالم وارد جامعه می‌شوند و در نتیجه جامعه نیز سالم خواهد ماند.

مهدیان گفت: خانواده نخستین نهادی است که در ساختن یک شخصیت سالم نقش اساسی داردو یکی از دلایل آسیب‌های اجتماعی نبود سلامت روانی و اخلاقی در آن است.

وی با بیان اینکه مدرسه خانه دوم دانش آموزان است، افزود: مدرسه به عنوان خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت ایفای نقش می‌کند، در آموزش و پرورش مدرسه جعبه سیاه جامعه است یعنی هر آنچه که امروز در جامعه می‌گذرد از برنامه‌های دیروز مدرسه است و هر آنچه در آینده جامعه خواهد گذشت از برنامه و محتواهای امروز مدرسه است.

رئیس اداره آموزش و پرورش گلپایگان تأکید کرد: در مدرسه باید به تمام ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت توجه شود تا ابعاد شخصیتی یک انسان کامل ساخته ‌شود.

مهدیان گفت: در کوتاه کردن فاصله آموزشی و پرورشی مدرسه تا خانه انجمن اولیا و مربیان نقش بزرگی را ایفا می‌کنند و رایج‌ترین وسیله ارتباطی بین خانواده و مدرسه انجمن اولیا و مربیان است.

وی از تشکیل پارلمان اولیا و مربیان در گلپایگان خبر داد و افزود: برای ارتقای علمی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی شخصیت دانش آموزان که آینده ساز کشور هستند به کمک اولیا نیاز داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش گلپایگان گفت: دانش آموزان، معلمان و اولیا سه ضلع یک مثلث را تشکیل می‌دهند  که همکاری آن‌ها می‌تواند دانش آموزان برای دستیابی به حیات طیبه هدایت کند، بنابراین باید انجمن اولیای مدرسه یار، کلاس یار، تن یاور، ورزش‌یار در جهت ارتقای علمی و تعلیم و تربیت دانش آموزان معرفی کنیم.

کد خبر 393294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.