سلطانی فر: ۴۰۰ هزار نخبه در دومین المپیاد ورزشی شناسایی شدند

وزیر ورزش و جوانان گفت: دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر با حضور ۶ میلیون نفر برگزار و ۴۰۰ هزار نخبه ورزشی شناسایی شدند.

به گزارش ایمنا، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان کشورمان در حاشیه مراسم پیاده روی سفرا و وزرای بهداشت و درمان کشور های حاشیه دریای مدیترانه در مجموعه ورزشی انقلاب تهران اظهار کرد: ما در راستای توسعه ورزش همگانی قصد داریم برای گسترش سلامت روحی و جسمی جامعه از ظرفیت های موجود آن استفاده کنیم.

سلطانی فر افزود: در این راستا وزارت ورزش و  جوانان و وزارت بهداشت و درمان ارتباط بسیار نزدیکی دارند و توانسته اند پروژه های نزدیکی را با یکدیگر برگزار کنند و از وزیر بهداشت نیز تشکر می کنم که این مراسم را با حضور مسئولان بهداشت چند کشور حاشیه خلیج فارس را بدین شکل برگزار می کنند.ما می توانیم با تدارک هایی که دیده ایم و برنامه ریزی هایی که وجود دارد ، شرایطی را مهیا کنیم تا مردم بیشتری در روز ورزش کنند و موجبات شور و شادی مردم کشورمان را ایجاد کنیم.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان گفت:برنامه ای نیز با موضوع گسترش ورزش همگانی در کل کشور در حال انجام است و تعداد این شهرستان ها و روستا ها به ۵۰۰ می‌رسد و ۱۲ میلیون نفر نیز زیر مجموعه آن هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در روزهای پایانی هفته در سطح کشور شاهد آن هستیم که مسابقات و یا برنامه هایی با موضوع کوه نوردی ، دوچرخه سواری و همایش های خانوادگی در سطح شهر ها ، شهرستان ها و حتی روستاها برگزار می شود.این مراسمات و مسابقات در حال حاضر توانسته با استقبال خوبی برگزار شود و شرایط خوبی داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان، افزود:در روستاها رقابت ها و مسابقاتی به نام جام خوشه چینی در حال برگزاری است که تعداد افراد حاضر در آن به یک و نیم میلیون نفر می رسد.در این رقابت ها ورزش های محلی برگزار می شود و تا دهه مبارک فجر نیز مراحل نهایی مسابقات انجام می شود و قهرمانان و مدال آوران این مسابقات مشخص خواهند شد.

سلطانی فر درباره با جام خوشه چینی گفت: دومین سالی است که مسابقات استعداد های برتر در سطح کشور برگزار می‌شود و دانش آموزان۱۲ تا ۱۵ سال در بخش های ورزش های همگانی و قهرمانی در حال فعالیت هستند و با حضور حدود ۶ میلیون نفر  ۴۰۰ هزار نخبه ورزشی شناسایی شدند.

وزیر ورزش و جوانان گفت:در دو سال گذشته به نتایج خوبی رسیده ایم و همینطور که در مسیر پیشرفت و پیش رو هستیم ،این مراسم ها را انجام می دهیم تا بتوانیم قهرمان هایی را از میان مردم پرورش دهیم.امیدواریم  بتوانیم باز هم شرایطی را ایجاد کنیم که جمعیت بیشتری به ورزش آمده و فعالیت کنند.

کد خبر 393209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.