وام ۳۰ میلیونی به سربازان دارای گواهینامه مهارت‌ شغلی تعلق می‌گیرد

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: با هماهنگی با بانک‌ها پس از اتمام خدمت سربازی مشمولان به آن‌ها به شرط اخذ گواهینامه مهارت‌ شغلی تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام داده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سردار تقی مهری در مراسم معارفه جانشین جدید رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا که صبح امروز در مقر مرکزی سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، گفت:  سربازی یک ارزش و خدمت بزرگ در کشور است، به طوری که بیش از نیمی از نیروهای ما در جنگ تحمیلی نیز سربازان بودند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه سربازان گفت: امروز سربازان در حوزه خدمات، امنیت، توان دفاعی کشور چه در مرزها و چه در مرکز کشور در حال ایفای نقش هستند و انصافا هم نقش موثری دارند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال روزانه حدود ۱۲ هزار درخواست از سوی مشمولان و خانواده‌ آن‌ها در سازمان وظیفه عمومی مورد رسیدگی و پیگیری قرار گرفته است، گفت: برای تمام ائمه جمعه سراسر کشور نامه‌ای تنظیم شد تا جوانان برای انجام خدمت سربازی تشویق شوند، هدف ما این است تا گفتمان سازی خدمت سربازی را در سطح ائمه جمعه مطرح کنیم و در صورت تحقق این‌امر شرایط دفاعی و امنیتی کشور تقویت خواهد شد.

وی در مورد مشمولان غایب سربازی نیز گفت: طبق قانون بکارگیری مشمولان غایب در واحدهای صنفی، تمام شرکت‌ها و کارخانه‌ها اعم از خصوصی و غیر خصوصی ممنوع است و کسانی که اقدام به این‌کار کنند بنابه مصوبه مجلس باید جریمه شوند.

به گفته سردار مهری، جرایمی پیش بینی شده ازجمله قرار نگرفتن تسهیلات بانکی برای شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که اقدام به جذب مشمولان می‌کنند.

وی افزود: پس از تدبیر مقام معظم کل قوا، قرارگاه مهارت آموزی برای خدمت قبل از سربازی، حین خدمت و پس از خدمت سربازی پیش بینی و راه‌اندازی شد تا براساس سطح سواد و رشته تحصیلی و مهارت شغلی نیروها را تقسیم بندی کنیم و طبق مهارت شغلی در یگان مربوطه خود مستقر خواهند شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: امسال حدود ۲۰۰ هزار سرباز مهارت شغلی را در پادگان‌ها آموزش خواهند دید، مقرر شد تا پس از برگزاری کارگاه مهارت آموزی برای سربازان و قبولی در این دوره آموزشی، برای او یک مهارت‌نامه که اعتبار بین المللی دارد صادر خواهد شد و با هماهنگی با بانک‌ها پس از اتمام خدمت سربازی به این مشمولان تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام داده خواهد شد.

کد خبر 393137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.