احداث زندان بزرگ اصفهان نیازمند تعامل با شهرداری است

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: زندان جدید اصفهان یک پروژه بزرگ است و با وجود جلسات متعدد با مسئولان استانی هنوز در جلسات پیگیری اجرای این پروژه هستیم.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت زندان بزرگ اصفهان اظهار کرد: اجرای این پروژه در سطح یک پروژه ملی است و با وجود جلسات متعدد با مسئولان استانی هنوز در جلسات پیگیری اجرای این پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه تا دو هفته آینده اخبار بیشتری در این زمینه خواهیم داشت، افزود: این پروژه در زمینی با ۸۰ هکتار فضای فیزیکی و بالغ بر ۱۴۰ هزار متر زیربنا اجرا خواهد شد که در صورت بهره برداری یک زندان ۱۰ هزار نفره خواهد بود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان با اشاره به انجام روند قانونی آماده سازی زمین این پروژه تصریح کرد: زیرساخت‌های آماده سازی این طرح از طریق اعتبارات استانی در حال انجام است و از طرفی طرح خروج زندان‌ها از مراکز استانی در کلانشهرهایی مانند اصفهان، تهران و فارس دارای مصوبه قانونی است و زندان‌های این چند استان جزء زندان‌های خاص هستند.

وی با تاکید بر اینکه زندان جدید اصفهان بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: این مبلغ اعتبار با برآورد مالی سال ۹۵ تعیین شد و قطعا هزینه اجرای آن با وضعیت اقتصادی امروز بیش از این میزان خواهد بود.

گرجی‌زاده اظهار کرد: قانونی وجود دارد که باید با فروش املاک و اموال قابل فروش سازمان زندان‌ها هزینه انتقال زندان‌ها را انجام دهد که برنامه‌ریزی شد با فروش زندان مرکزی اصفهان احداث زندان جدید امکانپذیر شود.

وی تصریح کرد: دولت مقرر کرده که یک طرف اجرای چنین پروژه‌هایی یکی از دستگاه‌های دولتی یا شهرداری‌ها باشد که در این زمینه در حال پیگیری و توافق با شهرداری اصفهان برای ایجاد زمینه احداث هستیم.

کد خبر 393109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.