کدام درختان شهر هرس می‌شوند؟

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: فصل تابستان برخی شاخه‌های خشک درختان شهر قطع شد، اما این به معنی هرس کردن آنها نیست.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور جلوگیری از آسیب به درختان، هرس  باید زمانی باشد که فصل خواب آن‌ها است.

وی افزود: فصل مناسب برای هرس درخت اواخر پاییز و اوایل زمستان است و هرس آنها تا زمانی که درخت مجدد شروع به جوانه زدن می‌کند می‌تواند ادامه داشته باشد البته همه درختان شهر نیاز به هرس ندارند، اما در برخی موارد به ناچار درخت باید هرس شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه هرس درخت به معنی فرم دهی به آن است، تاکید کرد: فصل تابستان بعضی شاخه‌های خشک درختان شهر قطع شد، اما این به معنی هرس کردن آنها نیست.

وی با بیان اینکه فرم دهی و هرس درختان در فصل پاییز و همزمان با شروع مدارس انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال نیز همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز فصل پاییز، فرم دهی و هرس درختان انجام شد.

مرتضایی نژاد تصریح کرد: این هرس با عنوان هرس فرم‌دهی پرچین‌ها آسیبی به درختان نمی‌زند، اما هرس کلی درخت و درختچه‌ها بدون هماهنگی با سازمان پارک‌ها مجاز نیست.

وی ادامه داد: در گذشته اداره برق درختانی را که مرتفع بود و به سیم‌های برق فشار قوی نزدیک می‌شد را خودسرانه قطع می‌کرد، اما چند سالی است که هرس درختان با نظارت و هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: هرس ارتفاعی درخت و شاخه‌های فرعی آن باید به نحوی انجام ‌شود تا جلوی رشد گیاه را نگیرد بنابراین هرس درختان توسط اداره برق یا سازمان اتوبوسرانی باید تحت نظارت سازمان پارک‌ها و به صورت هماهنگ انجام شود.

وی افزود: در چند سال گذشته سازمان اتوبوسرانی بدون هماهنگی، شاخه‌هایی را که جلوی دید اتوبوس‌ها را می‌گرفت یا به بدنه آن‌ها آسیب می‌رساند قطع می‌کردند، اما در حال حاضر هرس درخت باید با هماهنگی سازمان پارک‌ها انجام شود.

مرتضایی نژاد تاکید کرد: سازمان پارک‎ها متعهد شده که در پاییز شاخه‌هایی را که وارد راه‌های عبوری اتوبوس‌های شهری از جمله کندروها یا سایر بخش‌های دیگر می‌شود هرس کند تا مزاحمتی برای عبور و مرور اتوبوس‌ها ایجاد نشود.

وی گفت: درختان در فرآیند رشد خود آرایش و فرم مخصوصی دارند، اما در بعضی قسمت‌ها و با ایجاد سازه‌های شهری جدید فرم آنها از حالت عادی خارج می‌شود و آنها نیاز به فرم دهی مجدد و هرس دارند.

وی با تاکید بر اینکه هرس بر روی همه درختان شهر انجام نمی‌شود، عنوان کرد: درصدی از درختان که به دلیل هماهنگی با سازه‌های شهری نیاز به فرم دهی دارند، با هماهنگی مناطق، هرس می‌شوند؛ همچنین بازدید از تک تک درختان و دستک‌های آنها توسط کارشناسان سازمان انجام شده و مجوز جدا کردن شاخه‌های خشک در دستور العملی به همه مناطق ارسال شده است.

کد خبر 393086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.