صمیمیت و محبت در محیط خانه خواسته نوجوانان است

رئیس انجمن روانشناسان مثبت گرای ایران گفت: صمیمیت و محبت در محیط خانه و اعضای خانواده خواستگاه نوجوانان از پدر و مادر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا معماریان در جلسه  شورای مشورتی ستاد ساماندهی امور جوانان تیران و کرون با اشاره به اهمیت دوران نوجوانی اظهار کرد: نوجوانی دوره حساس و سرنوشت ساز برای افراد جامعه است و باید نسبت به این موضوع مهم مسئولان و خانواده‌ها دغدغه داشته باشند.

وی افزود: صمیمیت و محبت در محیط خانه و اعضای خانواده خواسته نوجوان از پدر و مادر است، نباید فضای منزل سرد و بی روح و پر تنش و وحشتناک باشد چرا که چنین وضعی موجب فرار از خانه و بیان احساسات در بیرون از محیط خانه است.

رئیس انجمن روانشناسان مثبت‌گرای ایران با بیان اینکه نبود نشاط و امید در خانه، فرزندان را به بیرون‌ از منزل و در محیط‌هایی پرخطر هدایت می‌کند، تصریح‌ کرد: محبت بی قید و شرط اعضای خانواده به نوجوان موجب همبستگی و محبت آن‌ها خواهد شد.

وی یادآور شد: بزرگی پدر و مادر در گذشت و فداکاری، رفتار شخصیت مدارانه و رفتارهایی منصفانه مشخص می‌شود و رفتار غلط و پرتنش قادر به انجام فعالیت تربیتی نیست و تنها ترس و وحشت ایجاد می‌کند.

معماریان با اشاره به اینکه باید مسئولان برای نوجوانان برنامه جدی داشته باشند، اذعان‌ کرد: کاهش دغدغه‌های آینده کشور به سرمایه‌گذاری روی این قشر بستگی دارد و هرچقدر مهارت آموزی به نوجوانان به صورت جدی انجام شود آنگاه آینده آن ها و جامعه تضمین خواهد شد.

وی برنامه‌ریزی برای اجرای طرح توانمندسازی جوانان و نوجوانان تیران‌وکرون در برابر آسیب‌های اجتماعی را نشان از دغدغه‌مندی متولیان امر در این منطقه بیان کرد و اضافه کرد: رصد به موقع طرح و آسیب‌شناسی و برنامه ریزی نتیجه این طرح را بیشتر و بر کیفیت آن می‌افزاید.

کد خبر 393056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.