خلخالی هویدا را کشت

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

هاشمی در نماز جمعه ۸۸ چه گفت که نمی‌شد عمل کرد؟

حسین مرعشی در گفتگویی به بازخوانی کارنامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نوع مواجهه نیروهای سیاسی با او پرداخت و افزود: اخیراً با دوستان در مورد ۸۸ بحث می‌کردیم. من گفتم آقای هاشمی در آخرین نماز جمعه‌اش مگر چه می‌گفت که نمی‌شد آن را عملی کرد؟ آقای هاشمی گفت بیایید دست برادری‌مان را با هم حفظ کنیم و با هم باشیم، عده‌ای خسارت دیده‌اند، خسارت آنها را جبران کنیم و عده‌ای در زندان هستند، آنها را آزاد کنیم و بپذیریم که باید مسائل را در کنار هم حل و فصل کنیم. مگر آقای هاشمی توصیه‌ای غیر از مسیر حل مسائل گفت؟ اگر به آن توصیه‌ها عمل شده بود، بحران تا امروز ادامه پیدا نمی‌کرد. آقای هاشمی می‌توانست، چون در دفاع از اصل نظام راسخ و صادق بود و در انتقاد نیز صداقت داشت و می‌توانست در این جایگاه بایستد. این تحلیل وجود دارد که انتخابات ۹۲ محصول شکافی بود که در ۸۸ به‌وجود آمد و کسی توانست پیروز انتخابات باشد که بالانس کننده جریان حاکم و نیروهای اجتماعی است و این شخصیت با رهبری آقای هاشمی پیروز شد. امروز با قاطعیت عرض می‌کنم در ۸۸ هیچ‌کسی نفعی نبرد. امروز نیز همین است. نه آقای موسوی، نه آقای کروبی و نه جریان اصلاح‌طلب و نه آقای هاشمی و نه نظام. هیچ‌کس نفع نبرد. ۸۸ بحران پرخسارتی برای ایران شد. زمانی به آقای زنگنه گفتم شما بعد از ۲۴ سال وزارت، امروز زنگنه‌ای هستید که اعتباری در دنیا دارید و زمانی که در مورد نفت حرف می‌زنید، حرف شما شنیده می‌شود و وقتی در اوپک شرکت می‌کنید، می‌توانید مسئله‌ای را حل کنید. شما از روز اول زنگنه امروز نبودید. ۲۴ سال تجربه و هزینه شد تا شما امروز زنگنه شوید. امثال آدم‌های تربیت یافته و پرورش داده شده‌ که تکنوکرات‌های به‌درد بخوری هستند و بعد از ۸۸ حذف شدند، کم نیستند. این ضرر ملی است.

درخواست وزیر کشور از زائران ایرانی: اقامت خود را در عراق کوتاه کنید

عبدالرضا رحمانی فضلی طی مصاحبه‌ای در مرکز فرماندهی و مانیتورینگ اربعین حسینی، با اشاره به آخرین وضعیت تردد و سفر زائران حسینی به کربلای معلی گفت: بالاترین رکورد سفر زائران ایرانی در ایام اربعین به کربلا مربوط به سال ۹۶ است که در این سال حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی به کربلا مشرف شدند. وزیر کشور تصریح کرد: پیش‌بینی ما برای سال جاری سفر حداقل سه میلیون زائر ایرانی به کربلا در ایام اربعین بود، اما در حال حاضر فقط بیش از سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و مستحضر هستید که تعدادی زیادی نیز بدون ثبت‌نام در سامانه، به سمت عتبات عالیات عزیمت می‌کنند. وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای حمل و نقل زائران اربعین گفت: در حوزه حمل و نقل ۸ هزار دستگاه اتوبوس به همراه حدود ۵ هزار کامیون در صورت لزوم پیش‌بینی کردیم و این دستگاه‌ها در هر دو طرف مرز مستقر هستند. رحمانی فضلی با اشاره به دلایل مسدود شدن چند ساعته مرزها طی روزهای اخیر، بیان داشت: به سبب باریک بودن جاده منتهی به شهر نجف در عراق ما نمی‌توانیم تعداد ماشین‌های زیادی را ارسال کنیم چرا که این کار ترافیک جاده را افزایش می‌دهد و دلیل بسته شدن چند ساعته مرزها طی روزهای اخیر هم این است که بار ترافیکی در جاده‌های منتهی به نجف بسیار سنگین است و راه سه ساعت و نیمه بعضا تا ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد. وزیر کشور با اشاره به تعداد موکب‌ها در عراق گفت: بیش از دو هزار موکب در عراق داریم که هیچ مشکلی در فرآیند خدمات‌رسانی آن‌ها وجود ندارد؛ همچنین با توجه به گرمای هوا مشکلاتی در خصوص توزیع آب وجود داشت که این مشکلات حل شد. رحمانی‌فضلی ضمن تقاضا از زائران ایرانی برای اینکه تا حد امکان اقامت‌شان را در عراق کوتاه کنند، تصریح کرد: از اول محرم تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق رفته‌اند که از این تعداد فقط ۸۰۰ هزار نفر برگشته‌اند یعنی در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۰۰ زائر ایرانی در عراق حضور دارند؛ چنانچه این نسبت در دو الی سه روز منتهی به روز اربعین ادامه یابد، زائران عزیز ایرانی در بازگشت خود دچار مشکل می‌شوند.

خلخالی هویدا را کشت

ابوالفضل توکلی بینا در نشستی به مناسبت سالروز ورود امام خمینی(س) به نوفل لوشاتو در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی، با اشاره به رابطه حسنه بین شاه و صدام، گفت: به امام فشار آوردند که یا باید سکوت کنید و یا عراق را ترک کنید. حضرت امام در پاسخ فرمودند اگر من فرودگاه به فرودگاه بروم هم این رژیم فساد پهلوی را  بر ملا می کنم. آیت الله مهری که از شاگردان حضرت امام بودند؛ ویزای کویت را می گیرند. در مرز کویت از ورود امام جلوگیری می کنند. در عین حال وزیر معارف عراق می گوید اگر می خواهید برگردید مانعی ندارد. امام نمی پذیرد و از آنجا به بصره می روند. وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اعدام هویدا گفت: هویدا خیلی آدم حرّافی بود. من در مدرسه رفاه او را به یک اتاق جدا برده بودم. حاج احمد آقا به من گفت می خواهم هویدا را ببینم. به او گفت این چه کارهایی است که کرده‌ای؟ گفت من کاره ای نبودم؛ سیستم بود. خیلی آدم کثیفی بود. حتی بازرگان از امام نامه می گیرد که فعلا هویدا را نکشند. آقای خلخالی با خبر می‌شود و قبل از اینکه بازرگان وارد زندان قصر شود او را می‌کشد و می‌گوید دیر آمده اید. عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه به همه جای دنیا سفر کرده است، تصریح کرد: حتی کمونیست ها عکس امام را زده‌اند و نوشته‌اند این ناجی محرومین بوده است. الآن اسرائیل در قفس است و ما آن را کنار زده‌ایم. تازه اینها فهمیده.اند شیعه چیست. ما یک گروه بر حق هستیم و آنها یک گروه مفسد فاسد هستند. سازمان سیا هر جنایتی را انجام می دهد و فروگذار نمی‌کند. بحمدالله ما بر همه جهان مسلط هستیم. پهپادی که زدند را سپاه نزد؛ ارتش زد. هشت نفر از این افسران را برای تشویق به حج برده بودند. همه درجات عالی داشتند. همین ها جت ساختند. من در مدینه با پنج نفر از آنها و در مکه با سه نفر دیگر هم اتاق بودم. آقا برای کسی که دکمه را زده بود انگشتر می‌فرستد. اما به نام سپاه تمام شد.

جمعیت زنان مسلمان نواندیش در چارچوب رویکرد کلی اصلاحات وارد انتخابات می‌شود

فاطمه راکعی طی سخنانی در ابتدای نشست استانی جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان اینکه از اقدامات خوب و دموکراتیک این سال‌ها، تشکیل نهادهایی مانند شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و گروه صدف است که پیوند بین مردم و حاکمیت را ایجاد می‌کند، تاکید کرد: همه باید برای تقویت و انسجام بیشتر این نهادها بکوشیم.
 وی افزود: رویکرد جمعیت زنان مسلمان نواندیش پرهیز از هرگونه افراط و تفریط است و از کلیشه‌هایی که به نام اسلام و بدون در نظر گرفتن زمان و مکان مطرح می‌شود، رویگردان است.
 دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش تصریح کرد: ما ضمن آن‌که حل مسائل همه زنان جامعه را در دستور کار خود داریم و برای آن تلاش می‌کنیم، در چارچوب نظرات امام راحل و براساس ارزش‌های اسلام یعنی عدالت، برابری و فقدان هرگونه تبعیض راهمان را ادامه می‌دهیم.
 راکعی در پایان به استراتژی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: ما نیز در چارچوب رویکرد کلی اصلاح طلبان عمل خواهیم کرد اما در صدف استراتژی‌های مختلفی را برای حضور قدرتمندانه زنان در انتخابات بررسی می‌کنیم.

کد خبر 393041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.