صنعت ساختمان کشور نباید وابسته و مورد بی‌توجهی باشد

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت گفت: نباید به صنعت ساختمان بی توجهی شود و داخلی سازی در این صنعت بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا نباید ما به عنوان یک کشور صنعتی هرگونه وابستگی در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق نجفی بعد از ظهر امروز پنج شنبه_۱۸ مهرماه_ در آئین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی جامع صنعت ساختمان در محل سالن همایش های نمایشگاه بین المللی اصفهان، با اشاره به نامگذاری اقتصادی سال ۹۸، اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده تولید کشور، ایجاد ارتباط مناسب میان تولید کنندگان و بازرگانان است و اکنون زمان آن رسیده که با برنامه ریزی اقتصادی دقیق و صحیح حرکت کنیم. باید جلسات متعددی در حوزه تحریک تقاضا برای تولیدات داخلی کشور برگزار شود.

وی افزود: اکنون در این جنگ اقتصادی به مدیران جهادی نیاز داریم و مدیران اقتصادی ما باید به "ما می توانیم"، اقتصاد مقاومتی و مبارزه با تحریم های ظالمانه، اعتقاد داشته باشند. اکنون مورد تهاجم تحریم های ظالمانه اقتصادی ایالات متحده آمریکا هستیم و در شرایط جنگ اقتصادی نباید همواره از یکدیگر انتقاد کنیم بلکه باید تولید کنندگان را سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی بدانیم و انتظار ما از صنعتگران و مسئولان این است که شرایط محوری جنگ اقتصادی را در حوزه خود طراحی کرده و با برنامه ریزی مشکلات را حل و فصل کنند.

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت با اشاره به وظایف قرارگاه اقتصادی رونق تولید، خاطر نشان کرد: قرارگاه رونق تولید تمام مشکلات را مورد به مورد بررسی می کند و واحد های تولیدی در اولویت این قرارگاه است. باید کشور را از مشکلات اقتصادی نجات دهیم و داخلی سازی را به صورت جدی در همه حوزه های اقتصادی دنبال کنیم. 

نجفی اضافه کرد: نباید به صنعت ساختمان بی توجهی شود و داخلی سازی در این صنعت بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا نباید ما به عنوان یک کشور صنعتی هرگونه وابستگی در این حوزه داشته باشیم. داخلی سازی از مسائل مهم اقتصادی است که مقام معظم رهبری نیز به صورت ویژه بر آن تاکید می کنند و ما نباید از داخلی سازی و حمایت از محصولات تولید داخل غفلت کنیم.

وی ادامه داد: دشمن تصمیم به نابودی اقتصاد ما گرفته و باید در برابر این تصمیم دشمن ایستادگی و مقاومت به خرج دهیم و با داخلی سازی،تولید، همدلی، هم افزایی و افزایش بهره وری این ایستادگی محقق خواهد شد.

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت تصریح کرد: باید راهبرد های رونق تولید را جدی بگیریم و وزارت صمت هر زمان که احساس کند باید برای کمک به تولیدکنندگان ورود کند، دریغ نخواهد کرد. هنوز نتوانسته‌ایم شرایط جنگ اقتصادی را تبیین کنیم زیرا برخی از کشور ها اکنون برای ما فرصت اقتصادی هستند.

نجفی یادآور شد: این که یک بانک روند تولید را در یک واحد تولیدی تعطیل کند به هیچ وجه قابل قبول نیست و آینده اقتصادی مردم ما، آینده خوبی خواهد بود.

کد خبر 392817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.