عجایب شهر / تالاب سبز در میان آسمان‌خراش‌های بوگوتا

یک تالاب شهری در میان آسمان‌خراش‌های بوگوتا، پایتخت کشور کلمبیا، جان تازه‌ای گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران کلمبیایی یکی از میدان‌های آسفالتی شهر بوگوتا را واقع در مرکز تجاری سنتاباربارا به تالابی سبز تبدیل کردند. هدف معماران از ایجاد تالاب فوق، احیای فضای بیرونی مشترک بین بسیاری از آسمان‌خراش‌های معروف شهر نظیر ساختمان سامسونگ بود. تالاب جدید که مساحتی حدود هشت هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است، با طراحی زیبا و سرسبز خود نوعی کنتراست چشم‌نواز بین طبیعت و ساختمان‌های بلند اطراف به‌وجود آورده است.

تالاب سبز بوگوتا که در شمال شرقی این شهر واقع شده است، یک فضای عمومی با مالکیت خصوصی به شمار می‌رود که توسط انجمن معماران کلمبیایی مورد حمایت مالی قرار گرفته است. معماران در طراحی این تالاب از تالاب‌های بوگوتا ساوانا الهام گرفتند و در آن یک برکه بزرگ احداث کردند که از مواد بازیافتی تهیه شده است و آب مورد نیاز خود را از باران تامین می‌کند. دور تا دور برکه پوشیده از باغچه‌هایی است که در آن گونه‌های متفاوتی از گل‌های بومی در حال رشد است.

تالاب شهری پایتخت کلمبیا یک اکوسیستم طبیعی و نیمه آبزی است که از اشکال هندسی و رنگ‌های مختلف تشکیل شده است و دو قسمت خشک و پر آب را در برمی‌گیرد. وجود برکه آب و گل‌های در حال رشد باغچه‌ها باعث ایجاد کنتراستی زیبا ین ساختمان‌های بلند اطراف و تالاب شده است و سرزندگی و شادابی را برای فضای سرد و بی‌روح منطقه تجاری سنتا باربارا در بوگوتا به ارمغان آورده است.

معماران علاوه بر ایجاد تالاب سبز، فضای پارک خودروها در میان آسمان‌خراش‌ها را نیز به پارکی خطی تبدیل کردند، که وجود گل‌های زیبا در آن باعث ایجاد حس قدم‌ زدن آرام برای عابران می‌شود. ساختمان‌هایی که قبلا دارای بام سبز بود همچنان ظاهر خود را حفظ کرد، در حالی‌که پلکان‌ها و بالابرهای برقی هماهنگ با طراحی جدید تالاب دستخوش تغییرات چشمگیری شد.

کد خبر 392779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.