عجایب شهر/ استکهلم میزبان هتل‌های مک دونالد برای زنبورهای عسل!

مدیران مک‌دونالد، بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان، در تلاشند فضاهای زندگی بیشتری را برای جمعیت در حال کاهش زنبورهای عسل ایجاد کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاهش جمعیت زنبورهای عسل در سراسر دنیا یک هشدار جدی برای تمام مردم جهان به شمار می‌رود چرا که کاهش این گونه می‌تواند بسیاری از جنبه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر قرار دهد. زنبورهای عسل گونه‌های شاخص حشرات هستند که حدود یک سوم منبع غذایی بشر را تامین می کنند و به همین دلیل مسئولان و حتی مردم در سراسر دنیا باید اقداماتی جدی برای پیشگیری از کاهش تعداد این گونه حشره ارزشمند انجام دهند.

رستوران بزرگ مک‌دونالد، که بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان به شمار می‌رود و بیش از ۳۶ هزار و ۹۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور جهان دارد، برای اولین بار در شعبه‌های کشور سوئد، به منظور بازسازی زیست بوم و حفظ زنبورهای عسل، پشت بام فروشگاه‌های خود را به کندوهایی برای این حشرات تبدیل کرد.

پس از آن، مدیران مک‌دونالد تصمیم گرفتند به مناسبت روز جهانی زنبور عسل، کوچکترین رستوران مک دونالد را که McHive نام دارد، با شاخصه‌های جذب این حشره ارزشمند احداث کنند. علاوه‌براین، مسئولان مک دونالد بیلبوردهایی در بخش یارفالا که یک ناحیه شهرداری در سوئد در نزدیکی کلانشهر استکهلم است برای برای زنبورهای عسل طراحی کردند و روی آن‌ها سازه‌هایی هتل مانند برای لانه‌گزینی این حشرات ایجاد کردند. این بیلبوردها دارای دریچه‌هایی در قسمت جلویی و پشت آن است که هزارن زنبور وحشی می‌تواند از طریق این آن‌ها به این هتل وارد شود و در آن‌جا لانه گزیند.

تا کنون ابتکارات زیادی برای حفظ زنبورهای عسل و حتی حشرات دیگری نظیر پروانه در سراسر جهان انجام شده است؛ حتی اگر اقداماتی نظیر ساخت بیلبوردها و سازه‌های هتل‌ مانند برای حفظ زنبورهای عسل توسط رستوران‌هایی نظیر مک‌دونالدز به منظور رونق بازارشان باشد. با این حال مسئولان در هر شهر یا کشور موظفند اقداماتی پایدار در این خصوص انجام دهند تا از انقراض نسل این حشرات ارزشمند خودداری کنند.

کد خبر 392744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.