قتل‌عام خانوادگی در فارس/ دستور واریز مطالبات معلمان حق‌التدریس صادرشد

۴ کشته در قتل عام خانوادگی، شناسایی ۳۸ هزار مبتلا به HIV در ایران، صدور بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه برای زائران اربعین، ‌ایجاد مرکز سلامت در روستای چنارمحمودی و صدور دستور واریز مطالبات معلمان حق التدرسی عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در هفدهمین روز پاییز است که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۳۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت مطالبات معلمان حق‌التدریسی فراهم و دستور تخصیص ۱۰۰ درصدی آن به خزانه صادر شد.
وی با انتشار تصویر نامه ۱۰ روز پیش خود درخصوص صدور دستور پرداخت مطالبات حق التدریس سال ۹۷ معلمان شاغل نوشت: «از ابتدای سال همکارانم در سازمان برنامه و بودجه در تلاش بودند هر چه سریعتر منابع لازم برای پرداخت مطالبات حق‌التدریس معلمان را تأمین کنند، بالاخره پس از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان، ۱۰ روز پیش ۳۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار این امر فراهم و دستور تخصیص ۱۰۰ درصدی آن به خزانه صادر شد.
شناسایی ۳۸ هزار مبتلا به HIV در ایران
به گفته محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت نزدیک به ۶۲ هزار نفر در کشور به ویروس ایدز مبتلا هستند که نزدیک به ۳۸ هزار نفر از آنها شناسایی شده است، همچنین در حال حاضر جمعیتی نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر یا بیشتر معتاد تزریقی در کشور زندگی می‌کنند که هر کدام می‌توانند بالقوه کانون انتقال این بیماری باشند.
گویا تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده هم‌اکنون راه انتقال این بیماری تغییر کرده و میزان انتقال این بیماری از طریق آمیزش افزایش یافته است. نگران هستیم که اگر روند شناسایی این بیماران سرعت نگیرد، تعداد مبتلایان به ایدز در کشور افزایش پیدا کند.
نسخه زن رمال ۷۰میلیون آب خورد
زن رمال که در فضای مجازی با ادعای دعانویسی و گشایش مشکلات خانوادگی از مشتریانش کلاهبرداری می‌کرد از سوی پلیس فتا پایتخت دستگیر شد. این زن پس از جلب اعتماد یکی از مشتریانش با مشاوره‌های دروغین از وی ۷۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود.
صدور بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه برای زائران اربعین
سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار گذرنامه و برگه تردد موقت برای زائران صادر شده است، ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته گذرنامه ها و برگه های تردد به موقع به افراد متقاضی تحویل داده شده است.
وی افزود: در حال حاضر جمعیت فشرده ای در حال تردد از این مرز هستند؛ از ابتدای ماه صفر تاکنون، بیش از یک میلیون  نفر از مرزهای چهارگانه برای زیارت عتبات عالیات وارد کشور عراق شده اند.
۳۰ هزار و ۶۸۹ نام طی شش ماه تغییر یافت
سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال ۳۰ هزار و ۶۸۹ نام در پایگاه اطلاعات جمعیت این سازمان به دلیل جایگزینی یا اصلاح نام تغییر یافت.
وی افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته (۱۳۹۷) ۴۲ هزار و ۸۹۸ نام در پایگاه اطلاعات جمعیت این سازمان به دلیل جایگزینی یا اصلاح نام تغییر یافته بود.
وی در خصوص نام‌های ممنوع توضیح داد: نام‌هایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می‌شود مانند «عبدالات»، «عبدالعزی» (لات و عزی نام ۲ بت در مکه معظمه دوران قبل از اسلام است) یا اینکه اسامی مرکبی که به اصطلاح یک نام محسوب نمی‌شوند و به آن‌ها مرکب ناموزون می‌گویند هم قابل تغییرند.
وی خصوص اینکه چه کسانی می‌توانند برای تغییر نام اقدام کنند، گفت: هر یک از اشخاص ۱۸ سال به بالا، افراد کمتر از ۱۸ سال که دارای حکم رشد باشند، پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه خود برای فرزندان کمتر از ۱۸ سال، سرپرست قانونی (قیم، امین، وصی) برای افراد صغیر و محجور با ارائه مدارک مستند که سمت او احراز شده باشد با رعایت موارد نام‌های قابل تغییر می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به درخواست تغییر نام اقدام کنند.
۴ کشته در قتل عام خانوادگی 
رکنا نوشت: تیراندازی که در شهرستان مهر بر سر اختلافات خانوادگی رخ داد ۴ کشته در پی داشت.
ساعاتی پیش براثر تیراندازی در روستای غلام آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان مهر، چهار نفر از اعضای یک خانواده (دو مرد و دو زن) جان خود را از دست دادند.
براساس اعلام شاهدان، قاتل، پس از حضور کارشناس مورد تایید دادگستری برای قیمت گذاری بر روی زمینی در روستای غلام آباد، در محل حضور یافته و با اسلحه گرم برادر و اعضای خانواده برادر خود را به قتل رسانده و از محل متواری شده است. هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است.
‌ایجاد مرکز سلامت در روستای چنارمحمودی
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد هر چه سریعتر مرکز خدمات جامع سلامت در روستای چنار محمودی ایجاد و تیم تخصصی و فوق تخصصی در این مرکز مستقر شود.
فراخوان افراد کاردانی، دیپلم و زیردیپلم به سربازی
سازمان وظیفه عمومی ناجا همه مشمولان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم، دیپلم و زیردیپلم که برگ آماده به خدمت به تاریخ مهر ماه سال جاری دریافت کرده اند را به خدمت سربازی فراخواند.
سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولان فارغ التحصیل مقاطع کاردانی، دیپلم و زیردیپلم که برگ آماده به خدمت به تاریخ ۹۸/۷/۱۹  دریافت کرده اند، می بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.
در این اطلاعیه آمده است؛ مشمولان ساکن تهران بزرگ می بایست ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ بیستم مهر ماه ۱۳۹۸ و مشمولان ساکن سایر استان ها نیز ساعت ۷ صبح تاریخ ذکر شده، در محل و مراکزی که در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
تکمیل آزاد راه شیراز - اصفهان نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار
معاون عمرانی استانداری فارس گفت: آزاد راه شیراز - اصفهان به طول ٢٢٢کیلومتر به عنوان بزرگ‌ترین طرح آزاد راهی در دست اجرای کشور ٧۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اهمیت و تاثیر آن جزو طرح های اولویت دار دولت است.
محمود رضایی کوچی افزود: با احداث این آزادراه بیش از ١٣٠ کیلومتر از مسیر فعلی شیراز - اصفهان کاسته  و در وقت و هزینه‌ها صرفه جویی می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون هزار و  ١۵٠٠ ‪میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است، تصریح کرد: برای تکمیل آزاد راه شیراز - اصفهان بیش از هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
تنها غذاخوردن موجب کاهش وزن می شود
محققان می گویند غذاخوردن دسته جمعی تاثیر شدیدی بر افزایش مصرف غذا در مقایسه با تنهایی غذاخوردن دارد.
اگر قصد کاهش مصرف غذای روزانه تان را دارید بهتر است تنها غذا بخورید چراکه تحقیق جدید محققان دانشگاه بیرمینگام بریتانیا نشان می دهد افراد در کنار خانواده و دوستان شان بیشتر غذا می خورند.
مطالعات قبلی نشان داده افراد در زمان غذاخوردن همراه با دیگران بالغ بر ۴۸ درصد بیشتر از زمانی که تنها هستند، غذا می خورند و زنان چاق در دورهمی های دوستانه بالغ بر ۲۹ درصد بیشتر غذا می خورند.

کد خبر 392616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.