مفقود شدن گردشگران اصفهانی در ایلام/مجوز یک شرکت خدمات مسافرت هوایی در اصفهان لغو شد

مفقود شدن گردشگران اصفهانی در ایلام، لغو مجوز یک شرکت خدمات مسافرت هوایی در اصفهان، اعلام آمار دقیق مبتلایان به ویروس ایدز در روستای چنارمحمودی، آزادی یک زندانی پس از ۱۰ سال، کشف ۲ تن مواد مخدر و جبران کمبود معلمان در سال تحصیلی جدید عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در پانزدهمین روز مهرماه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته خبری مبنی بر مفقود شدن ۱۵ گردشگر اصفهانی در منطقه ویژدرون شهرستان ملکشاهی استان ایلام منتشر شد. این تیم که روز پنجشنبه ۱۱ مهر وارد ایلام شده بودند، پس از چند ساعت، امکان برقراری ارتباط با آن‌ها میسر نشد. با اعلام این خبر ستاد بحران استان ایلام و جمعیت هلال احمر کار جست و جو را آغاز کرد. چراغی پور معاون اداره کل بحران استانداری ایلام گفت: تعداد این گروه در واقع ۱۲ نفر بوده و خوشبختانه صبح امروز توسط نیروهای جمعیت هلال احمر پیدا شدند.

این تیم دره نورد که به قصد گردشگری روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه وارد ایلام شده بودند به مدت سه روز امکان ارتباط تلفنی برای آنان میسر نبود که در پی ابراز نگرانی خانواده‌های این گردشگران ستاد بحران ایلام و نیروهای جمعیت هلال احمر این استان کار یافتن این گروه را آغاز کردند که ساعت ۴ صبح امروز موفق به یافتن این گروه ۱۲ نفره  در منطقه ویژدرون شدند.

بنابر اظهارات مسئولان استان ایلام این گردشگران به علت عدم آشنایی به منطقه مورد نظر و شرایط طبیعی ویژدرون، مسیر را به اشتباه انتخاب کرده اند و از منطقه مورد نظر دور شده بودند و عدم آنتن دهی در منطقه «ویژدرون» نیز باعث شده بود که امکان دسترسی به مفقودین میسر نشود.

نمکی: کمبود دارو و تجهیزات در اربعین نداریم

سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: حدود ۱۱۰۰ دستگاه آمبولانس برای ارایه خدمات به زائران اربعین حسینی اعزام می‌شوند و ۱۷ هزار نیرو به جز تعداد افرادی که درگیر درون مرزی هستند، همه در اختیار زوار حسینی خواهند بود.

وی افزود: چهار بیمارستان مجهز در مرزهای خروجی داریم و همچنین پیش بینی کرده‌ایم که حدود ۹۰ هزار زائر از کشورهای پاکستان و افغانستان از مسیر کشور ما عبور کنند. به همین دلیل در مرز میرجاوه نیز امکاناتی را برای خدمت رسانی به زوار خارجی اختصاص دادیم.

نمکی با بیان اینکه چهار بیمارستانی که در مرزهای عراق مستقر شده‌اند، بسیار مجهز هستند، گفت: در هر مرز هلی کوپتر اورژانس نیز مستقر است تا بیماران در اسرع وقت منتقل شوند و از حدود ۳۰ اتوبوس آمبولانسی که در کل این مجموعه بسیج خواهیم کرد، هفت آمبولانس در کشور عراق مستقر خواهیم کرد. در هر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر نیز یک آمبولانس مستقر می‌کنیم و هرچه به مرز نزدیکتر شویم این تراکم بیشتر خواهد شد.

کشف ۲ تن مواد مخدر در ۳ خودرو

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۲ تن مواد مخدر در مرزهای سروان داد و گفت : در این عملیات ۳ نفر دستگیر شدند و مواد مخدر از دو دستگاه پژو و یکه وانت کشف شد.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان سراوان در این عملیات که با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همراه بود، در قالب چند تیم پوششی با اقدامات گسترده تخصصی و رصد منطقه، موفق شدند روز گذشته ضمن شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان با اجرای کمین در مسیر عبور آنان، خودروهای حامل مواد مخدر را شناسایی کردند.

سردار قنبری بیان کرد: در این عملیات سه قاچاقچی حرفه‌ای مواد افیونی دستگیر و در بازرسی از ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودرو وانت، ۲ تن و ۷ کیلو و ۶۶ گرم انواع مواد افیونی شامل یک تن و ۳۳۳ کیلو و ۷۰۴ گرم تریاک، ۶۴۸ کیلو و ۲۶۲ گرم حشیش، ۱۰ کیلوگرم شیشه، ۹ کیلو و ۱۰۰ گرم مرفین، ۴ کیلوگرم هروئین و ۲ کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف کردند.

سخنگوی دولت: همسرم کجا بود؟

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ادعای مطرح شده از سوی قاضی صلواتی مبنی بر ارتباط همسرش با یک متهم و نقل و انتقال ۲ میلیارد تومان(جزئیات بیشتر) اظهار کرد: من همسر ندارم. اسم کوچک را نیاوردند؟ حتما فرد دیگری را منظورشان بوده است.

ربیعی افزود: شباهت‌های اسمی گاهی اوقات دردسر ایجاد می‌کند. من از قاضی صلواتی درخواست می‌کنم توضیحاتی درباره فرد مدنظرشان بدهند. از طرفی، شوکه هم شدم و با خود گفتم همسرم کجا بود؟

گفتنی است که همسر ربیعی در سال ۸۵ فوت شده است.

مردی در فسا زنش را آتش زد

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرمانده انتظامی فارس از دستگیری فردی در فسا خبر داد که به علت اختلاف خانوادگی با بنزین همسر خود را کشت و فرزندش نیز از ساختمان خود را به پایین پرتاب کرد.

وی با بیان اینکه ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که قاتل به دلیل اختلاف با همسر خود با بنزین وی را آتش زده و به سمت شهرستان شیراز متواری شده، گفت: فرزند ۱۳ ساله قاتل به دلیل خطر آتش سوزی خود را از ساختمان پرتاب کرده که در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۵ قصرالدشت شیراز پس از تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت قاتل را در این شهرستان شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه قاتل در بازجویی فنی و تخصصی، اقرار کرد که به دلیل اختلاف خانوادگی دست به چنین اقدامی زده است، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

آزادی یک زندانی پس از ۱۰ سال

یدالله روحانی منش مدیر عامل ستاد دیه استان همدان گفت: زندانی ۵۱ ساله جرائم غیرعمد بعد از ۱۰ سال تحمل حبس با کمک خیران و ستاد دیه این استان آزاد شد.

وی افزود: مردی میانسال برای امرار معاش، اقدام به خرید، فروش و اجاره مسکن می‌کرد که به علت آشنا نبودن با کار، نداشتن حساب و کتاب دقیق و بی‌توجهی به عقد قراردادهای مالی مناسب بدهکار شده و با شکایت ۶۵ نفر از سال ۸۹ راهی زندان شد.

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه این زندانی در طول ۱۰ سال گذشته یک روز هم از مرخصی استفاده نکرده است ادامه داد: این مرد با فروش دارایی‌های خود توانست رضایت ۵۰ تن از شاکیان را جلب کند اما به علت ناتوانی در تأمین طلب ۱۵ تن از شاکیان ۱۰ سال در زندان ماند.

غرق شدن ۲ جوان در نور

سرهنگ " زمان شالیکار " فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن ۲ نفر در سواحل شهرستان نور، بلافاصله ماموران کلانتری مرکزی به محل اعزام شدند در این حادثه ۲ جوان ۲۶ ساله که برای شنا به دریا رفته بودند به علت بی توجهی به هشدارهای ناجیان غریق و شنا در خارج از طرح سالم سازی در دریا غرق شدند.

سرهنگ شالیکار، خاطر نشان کرد: جسد نامبردگان توسط عوامل امدادی کشف و به سردخانه منتقل شد.

تعداد مبتلایان به HIV در روستای چنارمحمودی اعلام شد

دکتر مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز، ‌ انتقال ویروس اچ‌آی‌وی از طریق سرنگ آزمایش قند خون را غیرممکن دانسته و گفت: به دلیل عدم اطلاع درست از فرآیند و راه‌های انتقال ایدز متاسفانه موضوع لردگان بزرگ شد و مردم ترسیده‌اند تا جایی که من می‌دانم یکسری افراد در این روستا که از سوی بهورز معاینه شدند، اچ‌آی‌وی مثبت بودند و زن و بچه‌هایشان نیز مبتلا شده‌ بودند. بر همین اساس حدود ۲۸ نفر اچ‌آی‌وی مثبت در یک روستا شناسایی شده و به همین دلیل شلوغ شده و گفته شده که به دلیل سرنگ آزمایش قند خون انتقال ویروس اتفاق افتاده است.

مجوز یک شرکت خدمات مسافرت هوایی در اصفهان لغو شد

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تخلف یک شرکت خدمات مسافرت هوایی در اصفهان به‌دلیل گرانفروشی، محرز و مجوز فعالیت این دفتر لغو شده است.

وی ادامه داد: نرخ بلیت پروازهای اربعین پس از جلسه مدیران شرکت هواپیمایی در حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور، تعیین و مقرر شد از ۲۰ تا ۳۰ مهر قیمت‌های تعیین شده اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی در اصفهان در این زمینه تخلف کرده است، گفت: این دفتر بلیت مربوط به اربعین را با ۵۰۰ هزار تومان افزایش فروخته ضمن اینکه برای بلیت فروخته شده، صندلی پرواز هم در نظر نگرفته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود:  این سازمان پس از بررسی‌ لازم با محرز دانستن این تخلف، اقدام به لغو مجوز دفتر خدمات مسافرت هواپیمایی متخلف کرد.

جبران کمبود معلمان در سال تحصیلی جدید

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در انزلی گفت: برآورده های وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش رو کمبود حدود ۱۰۸ هزار معلم بود که اکنون با اعمال راهکارهای قانونی و اتخاذ تدابیر لازم از قبیل بکارگیری نیروهای رسمی با پرداخت اضافه کار و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای واجد شرایط جبران شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال مشکل کمبود معلم در مدارس کشور به مراتب کمتر از پارسال است و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد.

محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه در سال های آینده تعداد زیادی از معلمان کشور بازنشسته خواهند شد افزود: در همین راستا نیازهای وزارت آموزش و پرورش در گزارشی به دولت اعلام شده است و اکنون کار گروهی متشکل از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان امور استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش، در حال برآورد تعداد دقیق معلم برای مدارس کشور هستند تا در بستر جذب قانونی نیروهای جدید، این نیاز برطرف شود.

کد خبر 392438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.