چهار مشکل شهرداری‌های مهم دنیا

رییس شورای استان گفت: موانع فکری مدیران شهری و احساس یأس و ناامیدی در حل مشکلات و نپذیرفتن تغییر شهرها و همچنین نبود ایده و فکر جدید از بزرگترین موانع حل چالش های شهری در آینده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا عبدالله کیانی، ظهر امروز -یکشنبه ۱۴ مهر- در اجلاس شورای استان اصفهان با اشاره به لزوم تغییر دیدگاه مسئولان و اعضاء شوراها اظهارکرد: متأسفانه نگاه قالب همه مسئولان نگاهی مشکل محور است که این نوع نگاه مانع تشخیص فرصت هایی است که باعث رونق تولید وتوسعه می شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله نبود ایده برای حل مشکلات مسئله اساسی است، گفت: نبود فکر و ایده نو برای توسعه و پیشرفت از مشکلاتی است که نارضایتی های امروز را رقم زده است، باید راهکارهایی برای حل مشکلات ارائه دهیم و برای این رهکارها نیازمند ایده های جدیدی هستیم.

رییس شورای استان اصفهان با ابراز تأسف از اینکه همه اذهان با حجم انبوهی از مشکلات درگیرند و این امر تشخیص راه حل ها را مشکل کرده، گفت: بانک جهانی با تحقیق از ۱۵۱ شهرداری در دنیا مهم ترین مشکلات آن ها را در چهار دسته تقسیم کرده است. مواردی چون موضوعات اقتصادی نظیر بیکاری و فقر شهری، مشکلات زیست محیطی شامل آلودگی هوا، آب و خاک، حمل و نقل و دسترسی شهری مانند ترافیک و جابجایی نامناسب و درنهایت مشکلات اجتماعی از جمله مواردی است که بانک جهانی به آن ها اشاره کرده است.

مسائل پیچیده امروز شهرها با راهکارهای قدیمی حل نمی شود

کیانی با بیان اینکه براساس تحقیقات بزرگترین موانع رشد شهرها نبود خدمات، فقر و حاشیه نشینی نیست، گفت: موانع فکری مدیران شهری و احساس یأس و ناامیدی در حل مشکلات و نپذیرفتن تغییر شهرها و همچنین نبود ایده و فکر جدید از بزرگترین موانع حل چالش های شهری در آینده است.

وی با تأکید براینکه نمی توانیم مسائل پیچیده امروز شهرها را با راهکارهای قدیمی حل کنیم، گفت: نقش شهرها در اقتصاد کشورها تأثیرگذار است و آینده جهان به آینده شهرها وابسته است، همچنین روند رو به رشد شهرها قابل کنترل نیست چرا که هیچ کشوری در کنترل مهاجرت روستاییان به شهرها موفق نبوده و کنترل این مهاجرت ها همواره در کشورهای درحال توسعه با شکست مواجه بوده است.

رییس شورای استان اصفهان با بیان اینکه با همه این تفاسیر نمی توان مدیریت روستاها را رها کرد، افزود: باید چهارچوب جدیدی در مناسبات روستاها و شهرها ایجاد کرد و روستاها را به گونه ای مدیریت کرد که جایگاه اقتصادی آن ها در کنار شهرها حفظ شود.

وی در توصیه به شهرداری ها و شوراها گفت: باید برای تشخیص فرصت ها و فکر و ایده های جدید اتاق های فکر در شهرداری ها تشکیل شود و ایده های جدید را جدی بگیریم و نهضتی عظیم برای ایده پردازی شهری ایجاد کنیم چرا که دیگر امروز نمی توان با این ساختار حقوقی، پرسنلی و مالی شهرداری ها را اداره کنیم بلکه باید به سمت تقویت مدیریت های محلی برویم و شهرداری ها را از یک سازمان خدمات رسانی به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم و نقش آن ها را در مدیریت شهرها پررنگ کنیم.

باید به سمت اصلاح مدیریت شهری گام برداریم

رییس شورای استان اصفهان با اشاره به اینکه در دنیای امروز بدون مشارکت مردم کاری از پیش نمی رود، اظهار کرد: باید به سمت اصلاح مدیریت شهری گام برداریم همچنین به همه شوراها شهرداری ها و دهیاری ها توصیه می کنم شور و نشاط را در آستانه انتخابات به شهرها بیاورند اما نباید به هیچ جناح بندی سیاسی وارد شوند. این افراد باید مراقبت کنند ذره ای از امکانات شهرداری ها به نفع یا ضرر کسی استفاده نشود اما حداکثر مساعدت با مسئولان شهرستانی جهت افزایش حضور مردم ایجاد شود.

کیانی گفت: باتوجه به نیاز همکاری و هم سویی شوراهای اسلامی شهرها با طرح گلاب و ضرورت تصویب تبصره سه با پیشنهاد سازمان آبفای شهرستان ها انتظار است اعضاء شوراها وشهرداران همکاری لازم را مبذول بدارند تا ان شالله خط دوم آب رسانی استان هرچه زودتر تکمیل و کمبود آب شرب استان مرتفع گردد.

کد خبر 392282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.