تقابل نفس‌گیر ایران و برزیل به کام سلسائو

تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه امروز صبح به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت برزیل توانست با نتیجه سه بر یک از سد ایران عبور کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران در ادامه رقابت‌های جام جهانی امروز یکشنبه_۱۴ مهرماه_ از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف تیم اول جهان یعنی شاگردان سلسائو می‌رود، برزیلی‌ها که در تمام رقابت‌ها با تمام توان حاضر شده اند و در حال حاضر تنها تیمی هستند که در این رقابت‌ها همه بازی هایشان را با برد پشت سر گذاشته اند. تیم ملی والیبال برزیل توانسته کانادا، استرالیا، مصر و روسیه را شکست داده و نام خود را به تنهایی به عنوان صدرنشین ثبت کند.

رویارویی والیبال ایران و برزیل همیشه دیدنی بوده است و در چند سال گذشته شاهد دیدارهای بسیاری میان دو تیم بوده ایم، شاگردان کولاکوویچ  امسال دو مرتبه با بلند قامتان برزیل رو به رو شده اند که البته در هر دوی آن‌ها که یکی در دور نخست لیگ ملت‌ها و دیگری در فینال این بازی‌های بوده است  این تیم کشورمان بوده است که با وجود انجام بازی خوب ۳ -۲ شکست خورده است.

تیم ملی والیبال ایران امسال در تورنمت های زیادی شرکت کرده است و بازیکنان اصلی تیم بسیار خسته هستند، شاید همین موضوع باعث شد تا در دو دیدار ابتدایی این جام تیم ملی کشورمان که با شکست برابر روسیه و مصر همراه شد کاملا مشهود بود، اما از زمانی که بازیکنان جوان به میدان آمدند شرایط کاملا متفاوت شد و تیم کشورمان به دو برد ارزشمند برابر حریفان که یکی کانادا و دیگری استرالیا بود هم دست پیدا کرد تا بازیکنان جوان نشان دهند بسیار آماده اند و می‌توانند جانشینان خوبی برای با تجربه‌ها باشند.

سلسائو اگرچه در آمار بهتر از تیم کشورمان است، اما همیشه به سختی از سد تیم ملی والیبال ایران عبور کرده است و بنا به گفته کارشناسان این تیم کار سختی برابر بلندقامتان کشورمان خواهد داشت. تیم ملی برزیل همان طور که پیش‌تر هم اشاره شد تیم پر افتخاری است و عنوان‌های زیادی را در المپیک، جام جهانی و ... به دوش می‌کشد، دو تیم در مجموع ۱۸ مرتبه برابر هم قرار گرفته اند که حاصل آن ۱۵ برد برای برزیل و سه برد برای تیم ملی کشورمان بوده است.

ست اول؛ ایران ۲۷ - برزیل ۲۵

دو تیم تا میانه های ست اول را پایاپای ادامه دادند و هیچ تیمی حاضر به عقب نشینی نبود تا جایی که اولین وقت استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به نفع ایران ثبت شد. دریافت های جانانه تیم ملی ایران در دفاع عقب زمین باعث شد تا بلند قامتان ایرانی اختلاف امتیاز را به سه برسانند.

سلسائو که عرصه را بر خود تنگ دید و احساس خطر کرد زمانی که نتیجه ۲۰ بر ۱۷ به نفع بلندقامتان ایرانی ثبت شد به ناچار درخواست وقت استراحت کرد. بعد از وقفه ای که ایجاد شد برزیلی ها با چند تعویض و دفاع های خوب توانستند بازی را در امتیاز ۲۱ برابر کنند. این بار نوبت کولاکویچ بود تا با ایجاد یک وقفه روند امتیازگیری برزیلی ها را قطع کند. در ادامه یلی و شفیعی دو توپ را با بی دقتی به بیرون زدند تا نتیجه خطرناک ۲۴ بر ۲۳ به نفع برزیلی ها به ثبت برسد.

کولاکویچ برای بار دوم درخواست وقت استراحت کرد و توانست با وقفه ای که ایجاد کرد نتیجه ۲۵ بر ۲۵ را به رقیب قدرتمند بلند قامتان ایران تحمیل کند. در نهایت خطای تور بازیکنان برزیل باعث شد تا یک یک امتیاز سرویس به نصیب بلند قامتان ایران شود و در نهایت این ست نفسگیر با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به نفع ایران به اتمام برسد.

ست دوم؛ ایران ۲۱ - ۲۵ برزیل
ترکیب ایران در شروع ست دوم هم تغییری نکرد. نکته‌ای که درمورد ترکیب ایران وجود دارد این است که محمدرضا موذن در بازی امروز با توجه به مصدومیت فرهاد قائمی در پست دریافت کننده بازی می‌کند و تنها لیبروی ایران محمدرضا حضرت‌پور است. برزیلی‌ها در این ست عملکرد بهتری داشتند و با نتیجه ۸ بر ۵ از ایران پیش افتادند. در امتیاز ۱۶ بر ۸ به سود برزیل تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. زمانی که نتیجه بازی ۲۳ بر ۲۰ به سود برزیل بود دال‌زاتو درخواست وقت استراحت کرد تا مبادا ملی‌پوشان ایران اختلاف را کمتر کنند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود برزیل تمام شد.

ست سوم؛ ایران ۲۵ - برزیل ۲۷

استرس از بازیکنان ایران دور شده بود و همپای برزیل امتیاز می‌گرفتند. اسپک هدفدار پوریا فیاضی از منطقه ۲ امتیاز ۲۱ بر ۲۰ برای ایران با روی تابلو ثبت کرد. اسپک‌های موثر بازیکنان ایران و سرویس‌هایی که برزیلی‌ها به خارج زمین زدند، ۲۴ بر ۲۲ ایران را پیش انداخت. ویدئو چلنج برزیل و خطای پوریا یلی نتیجه را در امتیاز ۲۴ مساوی کرد. نتیجه این ست ۲۵ بر ۲۷ برای برزیل بود.

تیم والیبال ایران تا پایان ست سوم، ۴۴ امتیاز از اسپک، ۵ امتیاز از دفاع روی تور، ۳ پوئن سرویس و ۲۱ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل برزیل نیز ۴۴ امتیاز از اسپک، ۵ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ پوئن سرویس و  ۲۴ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد.آمار عملکرد دو تیم در ابتدای ست چهارم شباهت زیادی به هم داشت و تنها نکته‌ای که باعث برتری برزیل در ست‌های دو و سوم شده بود، تجربه بیشتر برزیلی‌ها و اشتباهات بازیکنان ایران بود.

ست چهارم؛ ایران ۲۲ - برزیل ۲۵

تیم ملی کشورمان در ابتدای ست چهارم شروع خوبی داشت و شاگردان کولاکوویچ توانستند امتیازهای خوبی کسب کنند و ۲ - ۰ ازحریفشان پیشی بگیرند، لوکارلی در ادامه سرویس خوبی زد و نخستین امتیاز سلسائو را کسب کرد. پوریا یلی که تا به این جای کار امتیازهای خوبی کسب کرده بود موفق شد به روند خوبش ادامه دهد و فاصله را به بیش از ۵ امتیاز برساند در این زمان سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت داشت تا شرایط تیمش را بهبود ببخشد این اتفاق جواب داد وآن‌ها ۲ امتیاز پیاپی گرفتند تا نتیجه ۶ - ۳ به سود کشورمان شود.

بازیکنان کشورمان در این ست عملکرد بهتری در دفاع و دریافت داشتند و این کاملا مشهود بود، سرمربی برزیل در ادامه و در صحنه‌ای دیگر درخواست بازبینی داشت، اما درخواستش موثر نبود و امتیاز به ایران رسید. پس از آن روی ششمین امتیازی برای برزیل حاصل شد. سرمربی برزیل بازهم درخواست بازبینی داشت که این بار موثر بود و امتیاز آن به سلسائو رسید تا نتیجه ۷ - ۵ شود. سرویس آن‌ها در ادامه خوب زده شد، اما برگشت ایران بد بود تا امتیازی دیگر برای برزیل باشد، تیم کشورمان به ناگاه در حالی که امتیازهای زیادی پیش بود مقابل حریف ناکام بود، امتیاز هشتم در نهایت برای تیم کشورمان به دست آمد تا دو تیم به وقت استراحت فنی اول بروند.

بازی دو تیم پس از این وقت استراحت فنی پایاپای و نزدیک دنبال می‌شد، شاگردان کولاکوویچ توانستند شرایط خوبی رقم بزنند و از حریفشان پیشی هم بگیرند سرویس‌های خوب برزیلی‌ها به خوبی درریافت می‌شد و با استفاده از نقاظ ضعف آن‌ها در دفاع امتیاز کسب می‌شد در حالی که در ادامه برزیل ۱۵ - ۱۴ عقب بود ۱۶ - ۱۵ پیش افتاد تا دو تیم به وقت استراحت فنی دوم بروند.

پس از این زمان استراحت امتیاز شانزدهم برای تیم ملی کشورمان به دست آمد. غلامی در ادامه سرویس را برای یاران زد که با دریافت برزیلی‌ها و در ادامه دریافت تیم کشورمان همراه شد، امتیاز هفدهم برای برزیل بود و آن‌ها باز هم از تیم کشورمان پیش افتادند. تیم ملی برزیل در ادامه بهتر از تیم کشورمان بود و همین باعث شد تا آن‌ها ۲ امتیاز پیش بیافتند، کولاکوویچ در این زمان درخواست وقت استراحت فنی داشت بازی در ادامه با امتیاز برای کشورمان همراه شد و نتیجه ۲۰ -۱۹ به سود برزیل در جریان بود. سلسائو در ادامه کار جریان بازی را در دست گرفت و در بدترین زمان ممکن ۳ امتیاز جلو افتاد آن‌ها در ادامه امتیاز ۲۳ را هم گرفتند و در نهایت هم ۲۵ - ۲۲ برنده این ست شدند تا در مجموع ۳ - ۱ برنده شوند و به پنجمین برد پیاپیشان در این رقابت‌های دست پیدا کنند. آن‌ها با این نتیجه صدرنشینی شان را تثبیت کردند.

کد خبر 392248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.