رونق بخشیدن به صنعت ساختمان موجب اشتغال جوانان است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رونق بخشیدن به صنعت ساختمان از ابتدای دوره پنجم شورای شهر همواره در دستورکار قرار دارد زیرا به اعتقاد ما صنعت ساختمان از نظر تخصصی و اشتغال‌زایی برای جوانان بسیار اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی در نشست خبری صبح امروز شنبه (سیزدهم) مهرماه در آستانه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار کرد: این دومین نمایشگاه تخصصی در حوزه صنعت ساختمان است که در کمتر از یک ماه در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می شود.

وی وجود متخصصان در حوزه ساختمان سازی و شرایط مناسب تولید مصالح ساختمانی و رونق بازار در این زمینه را از ظرفیت‌های اصفهان دانست و افزود: با وجود رکود اقتصادی که بر کشور حاکم است، فضای شهر اصفهان شرایط بدی ندارد و برگزاری این نمایشگاه‌ها نشان‌دهنده وجود پتانسیل‌ امیدوارکننده در شهر اصفهان است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از ابتدای دوره پنجم شورای شهر یکی از موضوعاتی که همواره در دستور کار شورای شهر اصفهان قرار دارد رونق بخشیدن به صنعت ساختمان است.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان از نظر تخصصی و اشتغال‌زایی برای جوانان بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: نمایشگاه‌های صنعت ساختمان بستر مناسبی برای ایجاد رابطه سه جانبه بین تولیدکنندگان، سرمایه گذاران در بخش صنعت ساختمان و مدیریت شهری است.  

طغیانی گفت: از همان ابتدا یکی از موضوعاتی که بسیاری از سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان مطرح می‌کردند بحث‌های مربوط به تکنولوژی‌های نوین بود زیرا واحدهای مختلف به دلیل آشنا نبودن با فناوری‌های نوین گاهی در طراحی‌ و اجرا دچار مشکل می شدند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اگر تفاهم سه جانبه در این زمینه ایجاد شود بسیاری از مشکلات در بحث ساختمان رفع خواهد شد.  

طغیانی با بیان اینکه صنعت ساختمان توان کشف بازارهای جدید را دارد، اظهار کرد: تولیدکنندگان ضمن آشنایی با فناوری‌ها و مصالح جدید ساختمانی، امکان بومی سازی این فناوری ها را بدست خواهند آورد تا در فضای تاریخی شهرهای ایران استفاده شوند.

وی برگزاری بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان را فرصتی بی نظیر برای شهر اصفهان دانست و تاکید کرد: اصفهان باید از تجربیات این نمایشگاه در زمینه صنعت ساختمان استفاده کند.

طغیانی با بیان اینکه در دوره پنجم شورای شهر رابطه خوبی بین مدیریت شهری و سازمان نظام مهندسی وجود دارد، اظهار امیدواری کرد: اصفهان پایلوت مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنعت ساختمان شود.

کد خبر 392177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.