صنعت ساختمان کشور دچار عقب ماندگی است

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در صنعت ساختمان تا حدودی عقب ماندگی وجود دارد، گفت: تاکید وزارت مسکن سابق و راه و شهرسازی کنونی در ۱۲ سال گذشته حرکت به سمت ساختمان سازی صنعتی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا ایمان طاهر در نشست خبری صبح امروز شنبه _سیزدهم مهرماه_ در آستانه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان با بیان اینکه ساخت و سازهای صنعتی در کشور باید سالانه ۱۰ درصد افزایش داشته باشد، اظهار کرد: به رغم تلاش‌های فراوان در سال‌های گذشته این مهم انجام نشده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته هم اکنون به سمت نسل هفتم ساختمان سازی حرکت کرده اند، گفت: این درحالی است که کشور ما هنوز در نسل سوم صنعت ساخت و ساز باقی مانده و سیستم سنتی سازی را دنبال می کند.

وی با اشاره به اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، افزود: موضوع انرژی تنها در ساختمان مطرح نیست بلکه در تولید مصالح ساختمانی نیز وجود دارد؛ اتلاف مصالح ساختمانی به روش سنتی بسیار زیاد  است واین در حالی است که هنوز توان بازیافت مصالح ساختمانی را نداریم.

طاهر ادامه داد: سال‌های گذشته در طرح مسکن مهر سعی کردیم که تولیدکنندگان را به سمت صنعتی سازی و روش‌های نوین ساخت و ساز ببریم.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه انبوه سازی ساختمان به روش صنعتی و نوین از نظر کاهش هزینه ها برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه است، گفت: طرح مسکن مهر به روش صنعتی سازی تا حدودی در این زمینه موفق بود اما متاسفانه پس از این طرح با توجه به اینکه اتفاق خاصی در تولید انبوه مسکن رخ نداده است، بحث صنعتی سازی به فراموشی سپرده شد.

طاهر با بیان اینکه تاکید وزیر راه و شهرسازی انبوه سازی ساختمان است، گفت: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در سال ۹۸-۹۹ در برنامه وزارت راه و شهرسازی است که در قالب طرح جامع اقدام ملی تولید مسکن انجام می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این طرح فرصت مناسبی برای صنعتی سازی و استفاده تولیدکنندگان از روش‌های نوین ساخت و ساز مسکن در کشور باشد. 

طاهر با تاکید بر لزوم کنار گذاشتن روش‌های سنتی ساختمان سازی در کشور، تصریح کرد: روش های سنتی باید تا سه سال آینده کنار گذاشته شود؛ متاسفانه شرایط به گونه ای است که تولیدکنندگان به سختی حاضر به کنار گذاشتن روش‌های سنتی و رفتن به سمت روش‌های نوین ساختمان سازی هستند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تولید صرف مصالح ساختمانی نوین در زمینه صنعتی سازی ساختمان کمک نخواهد کرد، گفت: باید سیستم و روش تولید نیز تغییر کند تا انبوه ساختمان‌هایی نوین با صرف بهینه انرژی را در کشور شاهد باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان اصفهان، تصریح کرد: در استان اصفهان نیز احداث ۷۰ هزار واحد مسکونی در برنامه قرار دادیم که از این شمار ۴۰ هزار واحد در شهرهای جدید مجلسی، بهارستان و فولادشهر ایجاد می شود. این طرح به تولیدکنندگان استان در زمینه صنعتی سازی ساختمان کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست و دومین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان از شانزدهم تا بیست و دوم مهرماه امسال در محل نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان برگزار می شود. در این نمایشگاه ۱۳۵ شرکت ساختمان سازی از ۱۰ استان و مدیران صنعتی ۲۳ استان کشور در این نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت. سهم اصفهان در این نمایشگاه با ۶۳ شرکت ساختمان سازی بیش از ۴۵ درصد است.

کد خبر 392125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.