ترویج اندیشه‌ورزی در بررسی فیلم‌های حسنات

داور هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات گفت: برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم های برگزیدۀ جشنواره فیلم کوتاه حسنات، جریان و ترویج اندیشه و با سینما اندیشیدن را در اجتماع توسعه داده است.

فریدون خسروی در حاشیۀ جلسۀ نقد و بررسی فیلم کوتاه «درخت زیتون سعد» به کارگردانی «احمد زائری» که در کتابخانه مرکزی برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات بستر نیکوکاری است و وقتی نیکوکاری که یک تعریف خیلی جهانشمول و وسیع دارد بستری برای فیلمسازی می شود؛ فیلم ها نیز با نگاهی نیکوکارانه ساخته شده و مفید خواهند بود.

وی ادامه داد: همین که بدانیم فیلم ساختن هم نوعی نیکوکاری است یا بدانیم که آن بخش های اجتماعی که کارهای خیر می کنند عاملان تاسیس جشنواره هستند و در ذهن و عقل آنها ترویج و بسترسازی برای ساختن فیلم های نیکوکارانه پراهمیت بوده است، به اهمیت جشنواره فیلم کوتاه حسنات و فیلم های آن بیشتر پی خواهیم برد.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه حسنات یکی از بهترین جشنواره های فیلم کوتاه در ایران است، ادامه داد: این جشنواره توانسته نگاه خود را از جغرافیای سادۀ عمل خیر وسیعتر کرده و آن را انسانی کند و مسائل اجتماعی و همه چیز را در خود جا دهد و به همین دلیل توانسته فیلمسازان حرفه ای را به سمت خود بکشد و رونق پیدا کرده است.

این نویسنده و کارگردان با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم های برگزیدۀ جشنواره فیلم کوتاه حسنات تصریح کرد: این جلسات، بار اندیشه‌ورزی و دریافت مفهوم فیلم را در اجتماع وسیع می کند لذا کسانی که می خواهند فیلم بسازند با آنالیز و بحث روی این فیلم ها می توانند فیلمسازی کنند و هم جریان و ترویج اندیشه و با سینما اندیشیدن را در اجتماع توسعه دهند که این هم نوعی کتاب و فکر است.

خسروی خاطرنشان کرد: از نظر من شرکت در جلسات نقد و بررسی فیلم های کوتاه جشنواره حسنات فرصت خوبی است چرا که چنین اتفاقاتی معدود و محدود بوده و چون من در امر داوری و اتاق فکر جشنواره فیلم کوتاه حسنات شرکت داشتم بنا شد در این جلسات دربارۀ فیلم هایی صحبت کنیم که در بخش مسابقه می آیند و با توجه به اینکه من در زمان داوری، این فیلم ها را دیده ام بنابراین انتخاب آنها را هم با علم به قابل اعتنا بودن انجام می دهم.

گفتنی است؛ جلسات اکران و نقد فیلم های کوتاه جشنواره حسنات از سوی دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان چهارشنبه های هر هفته در حال برگزاری است.

کد خبر 391917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.