نخست وزیر ارمنستان از ادامه گفت‌وگوها با ایران خبر داد

نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه گفت: ایروان و تهران گفت‌وگو ها برای گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی را ادامه خواهند داد.

به گزارش ایمنا، نیکول پاشینیان در پارلمان ارمنستان خطاب به نمایندگان گفت: بحث و گفتوگو در ایروان با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، ادامه گفت وگوی منطقی و سیاسی بود که از سفر من به تهران در فوریه ۲۰۱۹ (اسفند۹۸) آغاز شد.

وی افزود: این جلسه با در نظر گرفتن اوضاع پیرامون ایران و همچنین علاقه ما به گسترش همکاری در حوزه انرژی با تهران بود. بحث‌های صورت گرفته میان دو کشور به نحوی انجام شده تا به روند طبیعی توسعه روابط با کشورهای ثالث آسیب نرساند.

به گفته نخست وزیر ارمنستان، دولت‌های دو کشور به خوبی به تفاوت‌های توسعه در روابط و مشکلاتی که در هر طرف وجود دارد، آگاه هستند و سعی می کنند بطور مشترک راه‌هایی برای حل آنها پیدا کنند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای شرکت در اجلاس شورای عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا اول اکتبر (هشتم مهر) به این کشور سفر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در جریان سفر به ارمنستان، دیدارهای دو جانبه ای نیز با رئیس‌جمهوری و نخست وزیر ارمنستان داشت و در این مذاکرات، راه‌های گسترش و تعمیق هرچه بیشتر روابط کشورمان با ارمنستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

روحانی همچنین در حاشیه اجلاس سران اتحادیه اوراسیا در ملاقات نخست‌وزیر سنگاپور، رئیس جمهوری قزاقستان و رئیس جمهوری روسیه به بررسی روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه طرفین و مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

منبع: ایرنا

کد خبر 391881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.