سمیرم از مهم‌ترین شهرستان‌های عشایری کشور است

فرماندار سمیرم گفت: در حال حاضر حدود ۲۵ هزار نفر از ایلات و عشتیر کشور در این شهرستان زندگی می‌کنند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا عسگریان، شامگاه امروز (چهارشنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: سمیرم در جنوب استان اصفهان واقع شده است و با وسعت ٤٠٥ هزار کیلومتر مربع حدود ٧٤ هزار نفر را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه در فاصله سال‌های ٩٠ تا ٩٥ حدود ٩ هزار نفر به جمعیت این شهرستان اضافه شده است، تصریح کرد: حدود ٥٢ درصد از جمعیت این شهرستان را روستاییان تشکیل می‌دهند. 

فرماندار سمیرم با بیان اینکه این منطقه به بزرگ‌ترین شهرستان ییلاقی کشور تبدیل شده و حدود ٢٥ هزار نفر از ایلات و عشایر را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: یکی از بارزترین شاخص‌های این شهرستان، بافت جغرافیایی و مناطق گردشگری است که در ایام بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.

عسگریان ادامه داد: مهم‌ترین منبع درآمد مردم این شهرستان به دلیل موقعیت طبیعی آن دامپروی و باغداری است و به همین دلیل بیش از ٢٦ هزار هکتار از باغ‌های سیب درختی کشور در این منطقه است. 

وی یادآور شد: به دلیل خشکسالی‌های پی در پی که شهرستان سمیرم با آن روبه‌رو بوده و همچنین پایین بودن منابع سطحی آب، هزاران هکتار از این باغ‌ها از بین رفته است.

فرماندار سمیرم گفت: مساحت مزراع این شهرستان بیش از ٢٦ هزار هکتار و با تولیدی بالغ بر ٢٢ هزار تن محصولات زراعی در سال است.

عسگریان اضافه کرد: در زمینه دام و طیور نیز سمیرم یکی از شهرستان‌های پیشتاز استان اصفهان است، زیرا  در حال حاضر حدود ٣٦ واحد دامداری صنعتی با به کارگیری ۲۵۰ نفر مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای دو معدن شن و ماسه است، تصریح کرد: با وجود دوری این شهرستان از مرکز استان و پراکندگی روستاها و شهرهای اطراف، شاهد اتفاقات خوشایندی در سمیرم هستیم و در حال حاضر این شهرستان طبق شاخص‌های امنیتی، یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان محسوب می‌شود.

فرماندار سمیرم تاکید کرد: این شهرستان یکی از مناطق تولید کننده آب در کل کشور است و باوجود چندین سد بیش از یک‌میلیارد مترمکعب آب آن در سال به مقصد استان‌های هم‌جوار خارج می‌شود.

عسگریان ادامه داد: سمیرم نقاط گردشگری فراوانی را در خود جای داده است، اما متاسفانه در گذشته  زیرساخت‌های مناسبی در حوزه گردشگری در آن ایجاد نشده تست، اما با پیگیری‌های استانداری اصفهان و اداره میراث فرهنگی، اعتبارات لازم جهت مناسب‌سازی مناطق گردشگری در اختیار مسئولان این شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از مشکلات سمیرم در سال‌های گذشته کمبود پزشک متخصص بود و در حال حاضر بیش از ١٠ پزشک متخصص با تعهد ١٢ ساله در بیمارستان تین بیمارستان سیدالشهدا مشغول به فعالیت هستند.

فرماندار سمیرم خاطرنشان کرد: از ١٦٠ واحد آموزشی موجود در شهرستان، نزدیک به ٤٠ واحد آموزشی از استاندارهای لازم برخوردار نبود که با کمک خیران بیش از ١٨ واحد از این تعداد در حال ساخت است.

کد خبر 391843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.