عجایب شهر/ عبادتگاه بودایی در ژاپن + عکس

تادائو آندو، از معماران برجسته ژاپنی، عبادتگاهی در یک فضای باز طراحی کرده است که در قلب آن یک مجسمه بودا غول‌پیکر قرار گرفته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تادائو آندو همیشه با آثار هنری و طراحی‌های منحصر به‌فرد خود باعث شگفتی همگان شده است اما در یکی از اقدامات اخیر خود عبادتگاهی بنا کرده است که بیش از پیش بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد.

عبادتگاه فوق که در یک محیط بسیار آرام در یکی از گورستان‌های کلانشهر ساپورو در ژاپن بنا شده است، یک مجسمه بودا ۱۵ ساله بسیار محبوب در میان مردم با ارتفاع ۴۴ فوت را به محاصره خود درآورده است.

مجسمه بودا که در چشم‌اندازی طبیعی واقع شده است در جایگاهی قرار گرفته است که اطراف بدن آن در یک دیوار بتنی قرار گرفته است اما سر مجسمه به علامت تعظیم در فضای باز قرار دارد.

مجسمه بودا که وزنی برابر با هزار و ۵۰۰ تن دارد، سال‌ها همچون مردی تنها در دشتی پوشیده از گیاه اسطوخودوس قرار داشت و مورد تکریم ساکنان اطراف قرار می‌گرفت. به همین منظور آندو تصمیم گرفت بدون پنهان کردن کامل آن در یک چهاردیواری، در اطراف آن عبادتگاهی احداث کند تا فضایی هماهنگ با محیط اطراف به وجود آورد. عبادتگاه جدید به سرعت در سراسر کشور ژاپن شهرت یافت و گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب کرد.

بازدیدکنندگان می‌توانند از تونلی بسیار طویل به مجسمه بودا دسترسی پیدا کنند . هدف تادائو آندو از ایجاد تونل تاریک و طویل زیرزمینی هدایت مردم به سمت مجسمه کامل بود که در انتهای تونل قرار گرفته بود، چرا که از نمای بیرونی تنها سر مجسمه قابل مشاهده بود و بدن آن در یک دیوار دایره‌ای محصور شده بود.  

کد خبر 391795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.