قوانین گمرکی مهم‌ترین مانع توسعه صادرات طلا و جواهر است

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قوانین گمرک مهم‌ترین مانع توسعه صادرات طلا و جواهر است گفت: فرایندهای گمرک برای مواد اولیه ساخت طلا و جواهر طولانی است و هزینه‌های گزافی را به تولیدکننده وارد می‌کند، بنابراین تولید کننده از بازار عقب می‌ماند و نمی‌تواند با بازار جهانیرقابت کند.

به گزارش خبرنگارایمنا، ابراهیم محمدولی شامگاه - سه شنبه ۹ مهرماه – در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت فلزات گران‌بها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین آلات وابسته، اظهار کرد: با وجود موانع، نگاه مسئولان به صنف طلا و جواهر تغییر کرده و دیدگاه‌های منفی گذشته به دیدگاه‌های مثبت برای ترسیم آینده بهتر تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت موجود در استان اصفهان به اندازه ای است که می‌تواند به کل کشور کمک کند، گفت: صنعت طلا و جواهر ظرفیت بسیار زیادی در ارز آوری، اشتغالزایی و صادرات هنر و فرهنگ ایران دارد اما باید موانع و مقررات دست و پاگیر موجود برداشته شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در دنیا فقط هفت کشور در صنعت طلا حرفی برای گفتن دارند که یکی از این کشورها ایران است، ما صنعت طلای ایران را کنار گذاشته ایم اما باید از هم اکنون به آن توجه بیشتری داشته باشیم.

محمدولی افزود: توانمندی، خلاقیت، هنر و سرمایه عناصر این صنعت است که خوشبختانه در کشور ما موجود است و ما به مسئولان این قول را می‌دهیم که برای رشد این صنعت هیچ پولی نیاز نداریم این صنعت به سرمایه یا پول دولت ندارد اما به برطرف سازی موانع نیاز دارد. 

سود کلان از صادرات طلا با رفع قوانین دست و پاگیر

وی اضافه کرد: زمان انجام فرایندهای گمرک برای مواد اولیه ساخت طلا و جواهر بسیار طولانی است وهزینه های گزافی را به تولید کننده وارد می‌کند، بنابر این تولید کننده از بازار عقب می‌ماند و نمی‌تواند با بازار جهانی رقابت کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بسیاری از کشورها خواهان مصنوعات تولید کشور ما هستند زیرا هنر و فرهنگ ما به انها نزدیک است اما مشکلاتی از این دست باعث شده است ما از چرخه بازار جهانی عقب بمانیم.

محمدولی افزود: ناراحتی اصناف صنعت طلا و جواهر از عملکردهای سلیقه ای مسئولان است، اما باید بدانیم همانطور که در چند ماهه اخیر به رغم نوسانات انس جهانی، توانستیم بازار اقتصاد طلا، ارز و سکه را به ثبات و آرامش برسانیم، اگر قوانین دست و پاگیر برداشته شود، می‌توانیم از صادرات طلا نیز سود کلانی به دست آوریم.

کد خبر 391729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.