لزوم توجه ویژه به بازار گردشگری در صنعت طلا و جواهر

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از نقاط اتکا برای استان اصفهان و اقتصاد ملی، حوزه گردشگری است، گفت: جذب گردشگر برای مصنوعات طلاو جواهر به عنوان یکی از مهم‌ترین کالاهای همراه مسافر، بازار هدف مناسبی است که برنامه‌ریزی های لازم برای این حوزه باید انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود گلشیرازی شامگاه - سه شنبه ۹ مهرماه – در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت فلزات گران‌بها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین آلات وابسته، اظهار کرد: تشکیل کنسرسیوم های تخصصی برای حضور در بازارهای صادراتی اقدام بسیار موثری است که دردر حو صنعت طلا و جواهر صورت گرفته است.

وی افزود: استان اصفهان به عنوان یکی از استان های موفق در حوزه مصنوعات طلا و جواهر آمار صادراتی قابل قبولی در سال‌های گذشته داشته است اما به دلیل نقصی که در گمرک استان وجود داشت، مجبور شده اند صادرات را از مشهد انجام دهند که امیدواریم این نقص به زودی حل شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: اگر نگاهی به سند چشم انداز ۱۴۰۴ بیندازیم یکی از نقاط اتکا برای استان اصفهان و اقتصاد ملی، حوزه گردشگری است. جذب گردشگر برای مصنوعات طلاو جواهر به عنوان یکی از مهم ترین کالاهای همراه مسافر، بازار هدف مناسبی است که باید برای این حوزه برنامه ریزی های لازم انجام شده و در کنار حضور در بازارهای جهانی به این حوزه نیز توجه داشته باشیم.

گلشیرازی افزود: برای انجام این کار باید قوانین بالا دستی همچون قانون ارزش افزوده که مورد اعتراض فعالان این عرصه بوده، در مجلس بررسی شده است و اصلاحاتی روی آن انجام شود.

وی اضافه کرد: انجمن صادر کنندگان طلاو  جواهر در استان اصفهان شکل گرفته است و قطعا با برنامه های هدف دار و تخصیص منابع مناسب می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان کارگاه‌های متفاوتی دارد  و برگزاری این نمایشگاه‌ها کمک می‌کند تبادل اطلاعات بین واحدهای تولیدی انجام شود.

گلشیرازی تاکید کرد: برای حضور در عرصه های بین المللی راهی به غیر از به‌روز نگه داشتن صنعت نداریم و در کنار بکارگیری تکنولوژی‌های روز باید ارتباط موثر با دانشگاه‌ها نیز شکل بگیرد.

کد خبر 391728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.