آنچه خانم ها باید از کفش هایشان بدانند

بیشتر خانم ها هنگام خرید کفش، به رنگ و طرح و مدل آن توجه می کنند تا راحتی و استاندارد بودن آن. اما باید بدانید پوشیدن یک کفش غیر استاندارد، صدمات زیادی را به پا ، ستون فقرات و کمر شما وارد می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمتر خانمی را سراغ داریم که بعد از پوشیدن کفش پاشنه بلند، از درد پا و پنچه خود شکایت نداشته باشد، دلیل آن توجه به مدل کفش انتخابی است نه نکاتی که براستاندارد بودن آن صحه می گذارد.

اما آنچه خانم ها باید از کفش استاندارد بدانند:

۱_ بهترین زمان برای خرید کفش، عصر و شب است، زیرا در این زمان پاها به بزرگ ترین اندازه خود رسیده اند. برای امتحان کفش، حداقل پنج دقیقه آن را به پا داشته باشید و بر روی یک سطح صاف، راه بروید. بعد از آن، بدنتان را از قسمت زانو ها خم کنید تا ببینید چه میزان فشار را می توانید تحمل کنید.

۲_ اندازه پاشنه ها باید متعادل باشد، پاشنه های خیلی بلند و کفش تخت، هر کدام اختلالاتی را ایجاد می کنند. پاشنه های خیلی بلند، تعادل را هنگام راه رفتن از بین می برند و ممکن است باعث زمین خوردن شوند. علاوه بر آن کفش های پاشنه بلند جلو باریک سبب ایجاد فشار بر روی پنجه ها، خمیدگی انگشتان، دردهای مفصل، کمر دردهای مزمن و خستگی زودرس می شوند. کفش های تخت و بدون پاشنه نیز چون حالت ضربه گیری در پاشنه ندارند، هنگام راه رفتن باعث درد در ناحیه پاشنه می شوند و در دراز مدت کمر درد به وجود می آورند.

۳_ سایز کفش را درست و به اندازه انتخاب کنید. کفش های کوچک تر از سایز، راه رفتن شما را تحت تاثیر قرار می دهند و باعث آزارتان می شوند. کفش های بزرگتر از سایز نیز خطر زمین خوردن را افزایش می دهند و به دلیل سُر خوردن پاها به جلو، باعث تحمل درد در ناخن های پاهایتان می شود.

۴_ اگر قصد پیاده روی طولانی را دارید از پوشیدن کفش با پاشنه بیش از سه سانتیمتر و همچنین صندل خودداری کنید.

کد خبر 391639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.