۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
دانه معجزه‌بخش!

سیاه‌دانه، یکی از داروهای گیاهی معجزه‌آسا بوده که سرشار از آهن، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، ساپونین، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب فراوان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سیاه‌دانه در تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم دستگاه گوارش، درمان بیماری عروق خونی، نقص قلب مادرزادی، ضربان قلب نامنظم، کم‌خونی، سل، دیابت، میگرن، زخم معده و حتی سرطان موثر است. همچنین مصرف این دانه‌های جادویی برای رفع یبوست، سرگیجه، مسمومیت خونی، اختلالات کبدی و ناراحتی‌های کلیوی بسیار مفید بوده و ماساژ پوست با ترکیب روغن سیاه‌دانه و روغن زیتون نیز برای درمان زگیل، آکنه و اگزما بسیار مؤثر است.

این دانه‌ها حتی برای کسانی که از مشکل اضافه وزن رنج می‌برند نیز مفید بوده، به گونه‌ای که افراد با بلعیدن یک قاشق غذاخوری از آن هنگام صبح و یک قاشق، شب‌ها پیش از خواب می توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. این دانه‌های پرخاصیت برای رفع سردرد، دندان‌درد، کمردرد، گلودرد، شکم‌درد، درد قفسه سینه، گرفتگی بینی، عطسه، سرفه، نابودی کرم روده،  آنفلوانزا، نفخ، حساسیت، تنگی نفس و آسم، برونشیت، صرع، فشار خون و کلسترول بالا، هموروئید، مشکلات قاعدگی و افزایش شیر مادران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 جوشانده سردشده این دانه‌ها نیز برای برطرف کردن التهاب ناشی از نیش زنبور و تسکین درد آن بسیار مفید است و مصرف مخلوط دانه‌های آن با آب هویج نقش مؤثری در بهبود وضعیت بینایی و سلامت چشم‌ها دارد. همچنین نقش این دانه‌ها در تقویت حافظه و افزایش تمرکز شناخته شده است و از آن‌ها برای درمان ضعف حافظه نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این مصرف روزانه ترکیب سیاه‌دانه، عسل و مقدار کمی روغن زیتون پیش از خواب، از بروز مشکلات صفراوی پیشگیری می‌کند.

جوشاندن سیاه‌دانه در سرکه سیب و شستشوی دهان با آن نیز علاوه بر تسکین درد دندان از پوسیدگی دندان‌ها پیشگیری می‌کند و غرغره‌کردن روغن سیاه‌دانه نیز نقش موثری در برطرف‌کردن مشکل خشکی دهان دارد. از سوی دیگر ماساژ پوست سر با روغن سیاه‌‎دانه، قبل از استحمام، نقش مؤثری در پیشگیری از ریزش موها دارد. ترکیب این روغن با روغن زیتون و استفاده از آن به عنوان ماسک می‌تواند از سفید شدن زودهنگام موها نیز جلوگیری ‌کند. همچنین ماساژ بخش‌های مختلف بدن با این روغن به کاهش دردهای عضلانی کمک می‌کند.

کد خبر 391522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.